🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رفراندومِ اڪتاو

(ثبت: 259333) اردیبهشت 17, 1402 
رفراندومِ اڪتاو

شقیقۂ لبخندِ هوا
شقہ شقہ
زیرِ رادیڪالِ بالِ حواصیل!

پنجۂ پنبۂ ابر
لابہ‌لاےِ بقچۂ باد
میـزانُ‌الْحرارهٔ هجاهجا ستاره!

پلنگِ ماه
_ معلّمِ دفِ و دایرهٔ شب‌تاب
چادرمشڪےِ فلسفہ بر سر
از سُرسُرهٔ آسمان یڪراست
افتاد بـے ڪےِ افادهٔ آفتاب
در قوزِ قرنیّۂ مرداب!

نور
مهمانِ رقص
مهر
میزبانے زیبا
حالِ همہ خوبِ خوب‌
من امّا…
همخوابِ تابوتِ زندان
پشتِ پچ‌پچ و چڪاچڪِ باد و درخت
چڪّہ‌اے نمےآید
بہ‌‌سراغِ سروقتِ سنگِ یادبادم
زیرِ زبرِ دندان
بناگوشِ گوشوارهٔ هوشم را
مےجود حوصلۂ موشِ‌ ڪورِ گور!

دو
رِ
مے
فا
سُل
لا
سے

حیف انگشتانِ پُرپشتِ پیانو
لب‌خوانےِ زبانِ محلّےِ انگشتانم را بلد نیست!

یڪ
دو
سہ

سہ ثانیہ ڪمتر از
دقِ دقیقۂ بعد
شعر در زیگوراتِ چشم شتڪ
پاڪتِ دل
پُست شد برایِ تو!

صفر
منفے
هیچ

دهانِ انتظار ڪِش نمےخواهد!
نسیم لیس زد به ڪُلونِ خانہ‌ات
لطفاً بـے ظن
موسیقےِ شعرم را بنوش
هم‌قضا باهم
هم‌قدم
بلندشویم تا تہِ تہِ سڪوت
همانندِ سدرةُالْمُنتهـےٰ!

ــــــــــــــــــــــ
سیّدمحمّدرضا لاهیجے
ساڪوتے.هند
ــــــــــــــــــــــ

 

 

 

نظرها
  1. سیّدمحمّدرضا لاهيجے

    اردیبهشت 17, 1402

    سلام و درود جناب دکتر
    صبح و روزتان خوش
    استاد جان حقیر کف ناچیز دریای مواج هنرم و حضرتعالی دُر، لطف دارید به این ناچیز کوتاه‌ قد پر غلط!

    “من که باشم که برآن خاطر عاطر گذرم”

  2. سیّدمحمّدرضا لاهيجے

    اردیبهشت 17, 1402

    سلام و درود جناب معصومی
    روز خوش

    از لطف حضرتعالی و ارمغان ارزشمندتان سپاسگزارم

    سلامت باشید

  3. سیّدمحمّدرضا لاهيجے

    اردیبهشت 17, 1402

    سلام و درود استاد حجت گرانقدر
    صبح بر شما خوش و روز بر شما مبارک و نیک

    از لطف و محبت حضرتعالی سپاسگزارم