🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ساز شکسته

(ثبت: 227698) خرداد 21, 1399 
ساز شکسته

 

” ساز شکسته ”

برگی که افتاد از درختی
مرگی که پایانش طلاییست

دندان لقی را کشیدن
دردی که پایانش جداییست

اشکی که بغضی را شکسته
سدی که طغیانش رهاییست

دل را دو دل بودن به یک عمر
فرجام ماندن بر دوراهیست

هرجا سکوتی در میان است
دنیایی از دنیا معانیست

قلب شکسته می تپد باز؟
ساز شکسته خوش صدا نیست

ف.م حسنی

 

 

 

 

نظرها 16 
  1. امیر جلالی

    خرداد 21, 1399

    طرح نتیجه ها و مقایسه کردن معانی بسیار هوشمندانه بود و بیت آخر حقیقتی است انکار ناپذیر…
    بهره بردم و زیبا بود نیز…
    درود بر شما

    • فرزانه حسنی

      خرداد 21, 1399

      درود و سپاس از نظر ارزشمند شما جناب جلالی
      در پناه حق

  2. مینا یارعلی زاده

    خرداد 21, 1399

    قلب شکسته می تپد باز؟
    ساز شکسته خوش صدا نیست

    بسیار عالی چنانکه جناب استاد جلالی ارجمند فرمودند هوشمندانه بود و بیت آخر گویای واقعیتی تلخ است
    که آن را بسیار زیبا سروده اید
    نویسا و مانا باشید بانو فرزانه عزیز
    به شعرپاک خوش آمدید🌹🌹🌹

    • فرزانه حسنی

      خرداد 21, 1399

      درود برشما
      و سپاس فراوان
      زیبابین هستید
      🌺🌺🌺🌺

  3. جواد مهدی پور

    خرداد 21, 1399

    ساز شکسته خوش صدا نیست

    عالی ست

    زیبا سرودید

    درود بر شما بانو حسنی گرامی

    💐💐💐

    • فرزانه حسنی

      خرداد 21, 1399

      درود بر شما جناب مهدی پور بزرگوار
      بسیار سپاسگزارم
      🌺🌺🌺

  4. طارق خراسانی

    خرداد 21, 1399

    سلام

    تمام ابیات پی در پی یکذیگر ساپورت می کنند
    بقول دوست نازنینم جناب جلالی معانی بسیار هوشمندانه اسا و به تطر بنده این شعر جوششی ست و نشانگر برون فکنی شاعر است، کسی که دردها را تحمل کرده و دم بر نیاورده است.
    امیدوارم ساز دل شاعر عزیزمان هرگز نشکند تا شاهد نغنه های شاد و شورانگیزی از آن باشیم.

    در پناه خدا
    🌿👏👏👏👌🌿

    • فرزانه حسنی

      خرداد 21, 1399

      سلام و عرض ادب و احترام خدمت استاد بزرگوار جناب آقای طارق خراسانی
      ان شالله که ساز دل هیچکس نشکند
      سپاسگزارم از نظر و حضور ارزشمندتان
      🌺🌺🌺🌺

  5. سلیمان حسنی

    خرداد 21, 1399

    سلام:زیبا ،پرمعنا و باقاعده است.زنده وپاینده باشید

    • فرزانه حسنی

      خرداد 21, 1399

      سلاااام😍
      استاد جانم
      از نظر شما بسیار سپاسگزارم
      🌹🌹🌹🌹🌹
      ❤️❤️❤️❤️❤️

  6. محمد یزدانی

    خرداد 21, 1399

    درود ها اندیشمند ارجمند .
    خیر مقدم
    در اینکه اشعارتان بسیار زیباست با نظر استادان موافقم
    در این شعر(ساز شکسته ) و مرگ قاصدک ها . از نظر زبان اندکی (یکی دو مورد ) قافیه هایتان ضعیف است اما ساختار اشعارتان همچنین کارکرد محتوایی قافیه هایتان همگی عالی است .
    پیروز و پاینده🌺

    • فرزانه حسنی

      خرداد 21, 1399

      درود بر شما و سپاس از نظر ارزشمندتان
      🌺🌺🌺

  7. سپیده طالبی

    خرداد 22, 1399

    درودها بانوی گران قدر

    بسیازیبا و تامل برانگیز بود سرودتان
    دست مریزاد و پاینده باشید🌺

    • فرزانه حسنی

      خرداد 22, 1399

      درود بر شما سرکار خانم طالبی عزیز

      بسیار سپاسگزارم از نظر ارزشمند شما

      🌹🌹🌹🌹

  8. علیرضا رستمی

    خرداد 22, 1399

    👏👏👍