🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ساقی…

(ثبت: 264757) مهر 26, 1402 

 

خاکی شدم زلال سحر شبنمم دهد
یا ابر تنگ نم نم باران دمم دهد

انصاف نیست سینه و سر صاف کرده ام
باید غمی بیاید و چندی خمم دهد

غم های بی حساب به من رو بیاورند
شکر خدا کنم که دمادم غمم دهد

حلوا فروش طفلک گریان” شدم چه باک
یارم دوسکه بیش دهد یا کمم دهد

زخمم زند رفیق بسازد مچاله ام
اما مباد از دم گرمش رمم دهد

مردم به کارزار دراین آرزو که غم
آید به پیش مرتبه در عالمم دهد

“دیشب به سیل اشک ره خواب می زدم”
ساقی ستاده بود که جام جمم دهد

محمد یزدانی “جوینده”

 

 

 

نظرها
  1. معین حجت

    مهر 26, 1402

    درود و دستمریزاد استاد یزدانی بزرگوار…
    عالی، بسیار عالی …

    اندوه، بی‌شمار به من رو بیاورد
    شکر خدا کنم که دمادم غمم دهد

    👏👏👏💐💐💐💐

    • صفا یغمایی

      مهر 26, 1402

      درودبرشما جناب یزدانی عزیز
      زیبا و به یادماندنی
      موفق ومویدباشیددوست گرامی.
      🌺🌺🌺

      • درودها جناب دوست
        صفا آورده ای نظر بلندت را ارج می نهم
        ارادت و سپاس🙏

    • درودها جناب استادحجت عزیز
      عالی نگاه جان پرورشماست
      ارادت و سپاس🙏

  2. برهان جاوید

    مهر 27, 1402

    درود بر شما
    جناب یزدانی گرامی
    بسیار لذت بردم از این غزل سحر امیز

    دستمریزاد
    همواره دلتان شاد و مسرور باشید
    🌺🌷🌺❤️❤️❤️👏👏👏

    • جناب جاوید
      خلوتم را با حضورت رونق بخشیدی
      نگاه نوازشت ستودنی است
      ارادت و سپاس🙏

  3. طارق خراسانی

    مهر 27, 1402

    سلام و‌ هزاران درود

    اگر این روزها نیستم مادری مهربان تر از مادرم را از دست داده ام
    مادر خانومم چند روز بیمارستان بودند و‌دیروز پرواز نهایی خود را آغاز کرد و رفت
    و‌اما این غزل
    از دیدگاه بنده بی نظیر است و‌ سوز دلی اگر نبود این شاهکار آفریده نمی شد

    در پناه خدا 🌱👏👏👏👏👏👏🌱

    • سلام و عرض ادب جناب استادطارق برزگمهر
      خبر جانگذاری بود به اتفاق خانواده خدمت شما و خانواده ی محترمتان عرض تسلیت دارم ما را در غم خویش و مصیبت وارده شریک بدانید و مراتب همدردی را پذیراباشید خداوند روح مرحومه مغفوره را شاد فرماید و درپناه رحمت ابدی آسمانی در اعلا درجات بهشت قرار دهد. الهی آمین