🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سرای آرزو

(ثبت: 245267) بهمن 22, 1400 

سرای آرزو
حیف ایام جوانی ها گذشت
روح پاک زندگانی ها گذشت

چشمه ای اندر چمن بود و چنار
در کنارش جویباری خوشگوار

در بهاران می ربود از ما حواس
طعم ریواس عطر نرگس بوی یاس

زندگی با ما قرین و جور بود
رقص بود و ساز با سنتور بود

چون نسیم صبحگاهی می دمید
جسم ما را جان تازه می رسید

یاد باد آن دوستان مهربان
مهربانی بود ما را میزبان

ما سبو را جام می پنداشتیم
آرزوهای قشنگی داشتیم

تند بادی ناگهان آمد فرود
برگهای شاخساران را ربود

گشت عریان ساقه ها از بار و بر
آشنا با ریشه شد تیر و تبر

تند باد امد شکستم چون سبو
گشت ویران آن سرای آرزو

جام خالی گشت و ساقی رام شد
چون “یگانه” خسته از ایام شد

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نقدها
  1. درود حضرت دوست. فاخر و قابل ترحیب. لیکن《بر کسی میزبان بودن 》 چه معنایی می تواند داشته باشد ؟ چرا نفرمودید: 《مهربانی بود ما را میزبان》؟

    • سلام و سپاس از استاد و معلم نیک اندیش و نیکو سرشت.
      بروی چشم استاد. اصلاح میکنم. سپاس.
      🌹🙏🙏🙏🌹

نظرها
  1. فریبا نوری

    بهمن 22, 1400

    جام خالی گشت و ساقی رام شد
    چون “یگانه” خسته از ایام شد

    درود جناب یگانه ارجمند
    سرای آرزوهایتان همواره آباد

    🌷🌷🌷🌷🌷

  2. صفا یغمایی

    بهمن 22, 1400

    سلام ودرود
    جناب یگانه مثنوی زیباوروانی را امروز ازشماخواندم
    احسنتم
    🌺🌺🌺

  3. خسرو فیضی

    بهمن 22, 1400

    . با سلام و درودهایم پاک 🌺
    .
    . زندگی با ما قرین و جور بود
    . رقص بود و ساز با سنتور بود
    . چون نسیم صبحگاهی می دمید
    . جسم ما را جان تازه می رسید
    . یاد باد آن دوستان مهربان
    . مهربانی بود بر ما میزبان
    .
    . استاد گران اندیش و شاعر مردمی که تا همیشه دغدغه تان گرفتاری های مردُم است . و چه زیبا و شیوا و گویا از سال های گذشته هم برایمان سرودید !!
    . اما . افسوس که زمان حال را که به تکرار می بینیم باز گو کرده اید 😭😭😭
    .
    . تند بادی ناگهان آمد فرود
    . برگهای شاخساران را ربود
    . گشت عریان ساقه ها از بار و بر
    . آشنا با ریشه شد تیر و تبر
    . تند باد امد شکستم چون سبو
    . گشت ویران آن سرای آرزو
    .
    . آه . . می کشم و شعرت را دوباره می خوانم !!!!
    . بزرگ استادا بمان که از تبار بابک هستید !!
    . 🌺🌿🌿🌹🌹🌿🌿🌺

  4. نسرین حسینی

    بهمن 23, 1400

    درودها برشما جناب یگانه عزیز

    زیبا بود حیف از آن روزهای که دیگر نیست

    آن شور ونشاط گرم سنتور چه شد
    صوت خوش دلنشین ماهور چه شد

    قلمتون مانا 👌👌♥️♥️🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا