🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سرخىِ معطرِ محمدى

(ثبت: 3642) اسفند 24, 1395 
سرخىِ معطرِ محمدى

خسته ام…
مثل آتشى كه تا سپيده گرم كرده خانه را
مثل دانه اى كه سالهاى سال
حفظ كرده راز بودنِ جوانه را

ساكتم…
مثل ابر تيره اى كه شوق بارشش فرو نشسته است
يا شقايقى كه ساقه ى شكفتنش شكسته است…

مثل لوت، خالى ام ولى هنوز
آسمان سينه ام پر است از هواى پاك
مى دهد ترانه هاى ساده ام
بوى آب…
بوى سبزه…
بوى خاك…

من
صداقت سپيد بندرم
همنشين ناخداى لنج ترسهاى آشنا
دامنم پر است از بهارهاى مخملى
مثل لحظه هاى شاد
مى دوم در امتداد جاده هاى  ساحلى

قايقى مسافرم 
زير آفتاب بى كرانگى
سايبان نديده ام
اشك را ستاره تا ستاره ريسه بسته ام
ماه را به روى سفره ى دلم نشانده ام

راوىِ اسارتى هميشه ام
دور گردنم كبودىِ طناب هاى بندگى
در هجومِ گرگ هاى بى كسى
بغض را به چاهِ سينه مى كشم
چنگ مى زنم به بندِ زندگى

دشتِ قصه هاى نانوشته ام
التهاب ابر را درون سينه از بَرَم
سد بغض من اگر كه بشكند
مثل سيل
هر چه در گلوى ادعاى توست
مى برم…

سرخىِ  معطرِ محمدى
در ميان دفترى بلورى ام
لاى برگهاى سرد شيشه اى
پَرپَرَند واژه هاى زخمىِ صبورى ام

در كوير روزهاى تشنگى
از دلِ سياهِ سنگ
جوششِ زلال سازگارى ام
با نگاه باغ، آشناست شعر من
زمزمم
 كه زير پاى قرنها 
جاودانه جارى ام…

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    اسفند 25, 1395

    سلام و عرض ادی محضر استاد گرانقدرم بانو آرامش ارجمند

    بسیار عالی  و آسمانی ست

    لذت بردم از شعر قشنگتان در حق مادر زیباترین سروده ی ای یود که خواندم فاخر و نغز

    شیوا و ژرف با معنای آسمانی

    درود های فراوان نثارتان

    زنده باشید به مهر

  2. علیرضا آیت اللهی

    اسفند 29, 1395

    سلام بر غزلبانوی غزل

    مستفید شدم 

    دوز زن بر شما مبارک باد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا