🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سرشک تنها

(ثبت: 347) آذر 22, 1394 

به عبـــور نــــور مانَد غـــــزل دوبـــــاره ی من
که درخشــــد از ورای شــــب بی ستاره ی من

به تبسّم نسیمی دل خویـــش می کنـم خوش
که مگــــر خبــــر رسانــــــد ز گل بهاره ی من

نـــه ترنّـــــم هزاری ، نــــــه نــــوازش بهاری
تو بگو سرشک تنها که به چیست چاره ی من؟

همه شب از این دریچه به هـوای برگ سبزی
قطــــــرات ژالـــــه ریزد صــدف نظاره ی من

همه آذرخش خشمم بـــه دل سیاه این شب
بزنم که چیــــره گردد مگر این شراره ی من

غزلی اگر نگویـــم به چه مرهمـی چه عشقی
نفسی قــرار گیــــرد دل پــاره پــاره ی من؟

دل اگرچه هست خونین همه شهربسته آذین
که رسیده پشت پرچین ، ز سفرسواره ی من.