🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سوته دلان

(ثبت: 261362) تیر 25, 1402 

 

ما سوته دلان در همه شب خواب نداریم

ما خسته ز جانیم و دگر تاب نداریم

از ترس مکافات زمین خانه به دوشیم

از خلق بریدیم و زبان بسته خموشیم

در راه سفر پشت سر قافله ماندیم

آخر به سر قافله خود را نرساندیم

مردیم زبس در ره خود حادثه دیدیم

لب تشنه دویدیم و به آبی نرسیدیم

بار دگران عاریه بر دوش کشیدیم

یک دست که باما بشود یار ندیدیم

از کار خلایق چه گره ها نگشودیم

غمها ز دل خلق گرفتار زدودیم

گرمابه همه عمر ز کسی خیری ندیدیم

اما ز نکوکاری خود فایده دیدیم

در کلبه ی ما تابش انوار خدا بود

در بزم فقیرانه ی ما لطف و صفا بود

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. درودتان…..
    ما سوته دلان شب همه شب خواب نداریم……….
    بیت قبل از مقطع را ویرایش و قافیه مند کنید.

  2. سلیم حمادی

    تیر 31, 1402

    جناب خوش عمل استاد بزرگوار
    ازاینکه به بنده لطف دارید و با نگاه استادانه نکاتی را به بنده گوشزد میفرمایید یک دنیا ازشما سپاسگزارم اما راستش هنوز نحوه ی ویرایش را بدرستی نمیدانم انشاالله در اولین فرصت نکاتی راکه گوشزد نموده اید بررسی و اصلاح مینمایم
    سپاسگزارم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا