🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شاد باد آنکه هنرمندِ جوانی دارد

(ثبت: 3178) بهمن 3, 1395 

هر که در سینه ی خود آه و فغانی دارد
راز هایی ز غمِ ناله ی جانی دارد
«عشق داغی ست که تا مرگ نیاید نرود
هر که بر چهره از این داغ نشانی دارد»[1]
با من آن نو گل خندان که خدا یارش باد
از سرِ مهر و صفا، لطفِ نهانی دارد

چیره دست است به دنیای هنر دلبرِ من
آنکه بر بومِ دلش، دل نگرانی دارد

ثروت هرگز نشود باعث شادی دلی
شاد باد آنکه هنرمندِ جوانی دارد
دلبرم گفت:«که این چرخ، برایت چه بهار
گر که دِی را تو تحمل بتوانی، دارد!!»
طارق از دامن او دستِ دلِ خود مکشان
کان دلاور به سرش فتح جهانی دارد
طارق خراسانی

[1] سعدی