🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شبنم

(ثبت: 261581) مرداد 4, 1402 
شبنم

اگر با گل حکایتهای شیرین سر کند شبنم
کتاب عشق را تا صبحدم از بر کند شبنم

حریم عصمتش را پاسداری می کند بلبل
مبادا دامن پرهیز گل را تر کند شبنم

دلش پاک است و ترسم وعده های عندلیبان را
به گوش دختر گل ناگهان باور کند شبنم

نسیمش نغمه ی لالایی از میخانه می آرد
به خواب ناز اگر گلبرگ را بستر کند شبنم

حدیث قدسی خنیاگران محفل دل را
به گلبانگ محبّت ثبت در دفتر کند شبنم

شراب عشق را در کام جان با عشوه فرمایی
به گیرودار هستی هر چه گیراتر کند شبنم

برون نگذارم از میخانه ی وحدت دمی پا را
گرفتم باده بی اندازه در ساغر کند شبنم

مرا عشق علی در سینه باشد تا قیامت ، کو
که از شیدایی ام با گل حکایت سر کند شبنم.

 

 

 

نظرها 12 
  1. طارق خراسانی

    مرداد 4, 1402

    برون نگذارم از میخانه ی وحدت دمی پا را
    گرفتم باده بی اندازه در ساغر کند شبنم
    سلام بسیار بر استاد گرانقدرم
    بیتی حکیمانه است درودتان
    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • استاد طارق خراسانی عزیز و بزرگوار را درود می فرستم.از حسن نظر بلندتان ممنونم.
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸

  2. علی معصومی

    مرداد 4, 1402

    دروها بر حضرت استاد خوش عمل کاشانی نازنین
    🌹🌹🌹🌹🌹

    • سلام و عرض ارادت……درود وعرض ادب
      استاد مهندس معصومی عزیز وکرامند.ازحسن توجه و عنایتتان سپاسگزارم.
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

  3. معین حجت

    مرداد 4, 1402

    درود و عرض ارادت …
    دلنشین و سلیس سروده اید، دستمریزاد استاد جان 👏👏👏💐💐💐

    • درود بر حضرت دوست ؛ استاد حجّت (بالغه) ی عزیز.لطف عالی مستدام وایام به کام
      .🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

  4. فیروزه سمیعی

    مرداد 4, 1402

    ☘️برون نگذارم از میخانه ی وحدت دمی پا را
    گرفتم باده بی اندازه در ساغر کند شبنم☘️

    درودتان باد جناب استاد خوش عمل کاشانی ادیب گرانقدر 🌞
    موزون و دلنشین و بسیار زیبا سروده اید
    زنده باد👏👏👏
    نویسا مانید وسبز وسرفراز
    ☘️🌹🌹🌹🌹🌹🌹☘️

    • درود و عرض ادب و ارادت.سربلند باشید به مهر.
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

  5. عادل دانشی

    مرداد 4, 1402

    درودها استاد کاشانی
    چه غزل نابی،هم وزن زیبا ،هم ردیف بکر

    دلم را ساغر شعرت شکوفا می کند گویی
    به رگ هایم گلاب نابی از قمصر کند شبنم

    تقدیم به شما🌸🌷🌹

    • استاد عادل دانشی عزیز را درودها….از حسن نظر بلندتان سپاسگزارم.
      🌸🌸🌸🌸🌸

  6. سینا دژآگه

    مرداد 5, 1402

    سلام و عرض ادب استاد ارجمند

    حدیث قدسی خنیاگران محفل دل را
    به گلبانگ محبّت ثبت در دفتر کند شبنم

    غزلی سرشار از زیبایی و ظرافت. مثل همیشه عالی و خواندنی.
    پیروز باشید 🌺🌸🌺🌸

    • درود و عرض ارادت و سپاسگزاری….از حسن توجه وعنایت تان ممنونم.
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا