🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شب چراغ ِ عترت

(ثبت: 3511) اسفند 10, 1395 
شب چراغ ِ عترت

      ای شکوه   ِ مصطفی  در  چشم  ِ تو

      خون  ِ تیغ   ِ مرتضی  در خشم  ِ تو

      طیف ِ چشم  ِسجده گاهت  یک دعا

      های   های   گریه   هایت    بی صدا

      روح   ِ سبز  ِ سبزه  زاران   نای  تو

      گل     حریر    ِ پرنیان     آوای   تو

      در  اذان   ِ  عاشقی     ایمان    تویی

      شب   چراغ  ِ  عترتی   قرآن  تویی

      ذوالفقار   ِ مرتضی   تکبیر   ِ توست

      روح  ِقدسی سایه در تصویرِ توست

      تیغ ِکین پهلوی چون یاست شکست

      بی پناهی  بغض  ِ احساست  شکست

      در   حریم   ِ خانه ات    ماتم    تپید

      سینه  سرخ   ِ  عاشقت   دامن  درید

      ای  چراغ   ِ چشم  ِ تو خورشید ِمن

      شفقتت     امید   ِ  من     امید   ِ من

      دیدگانِ حسرتم  بیخواب   ِتوست

      در سکوتم بیکسی  بیتاب  ِ توست

      در  صدای داغ   ِ تو  گم   گشته ام

      بغض   ِزخمی  در   تلاطم گشته ام

      رفته ای    بی  تو   علی  تنها  شده

      سر بچاه    ِ بی  کسی    مولا  شده

      کو  محمد   تا    بخواند    آیه   ای

      زخم  ِ زهرا   را   بسازد   چاره ای

      یا علی  امشب   حرا   شد  مشتعل

      یا علی  زهرا   به  حق  شد  متصل

      یا علی آواز  ِ مسجد  شد  خموش

      یا علی پنهان تنش  درگل  بپوش

در میان زمزم  ِ اشکهای حضرت علی (ع) بر مزار  ِ بی نشان زهرا (س) بسوگ می نشینیم

نظرها 14 
  1. جلال پورسلیمانی

    اسفند 11, 1395

    در   حریم    خانه ات    ماتم    تپید
          سینه  سرخ     عاشقت   دامن  درید

    درود خواهر گرامی و عرض تسلیت

    سروده ای بسیار ارزشمند میهمان ادبستان شما مهربان بودم

    به حرمت امشب و پهلوی شکستهء بی بی دوعالم ام الحسنین آرزو میکنم هیچ کدام از ما از شفاعت آن حضرت بی بهره نباشیم.آمین

  2. طارق خراسانی

    اسفند 11, 1395

    ذوالفقار   ِ مرتضی   تکبیر   ِ توست

    روح  ِقدسی سایه در تصویرِ توست

    تیغ ِکین پهلوی چون یاست شکست

    بی پناهی  بغض  ِ احساست  شکست

    سلام و درود  و عرض تسلیت فراوان بر بزرگ بانوی شعر پاک

    سرکار خانم طلعت خیاط پیشه

     در مقابل قلمم متعهد و توانمند آن بانوی شاعر و پاک چه می توان گفت جز احسنت؟!

    اجر شما با بانوی دو عالم حضرت زهراء(س)

    در پناه خداوند سبحان از کلیه بلیات محفوظ و مصون باشید.

  3. معصومه عرفانی

    اسفند 12, 1395

    سلام خانم خیاط پیشه بزرگوار

    بسیار زیبا سرودید

    اجرتون با دادار جهان

  4. محمدجواد منوچهری

    اسفند 12, 1395

    سلام وعرض ارادت استاد

    احسنت

    درود بر شما

    اجرتان با حضرت زهرا(س)

  5. محمدرضا جعفری

    اسفند 12, 1395

    درود استاد …………..اجرتان با بی بی دوعالم حضرت فاطمه الزهرا س …….

  6. علیرضا حکیم

    اسفند 12, 1395

    سلام بانوی عزیز

    بسیار زیبا سروده اید

    برقرار باشید

  7. طلعت خیاط پیشه

    اسفند 13, 1395

    از حضورپر مهرتان ممنونم.

  8. درود تان باد

    بسیار زیباست

  9. درودزیبا سرودید اجرتان با صاحب اثر

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا