🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شب یلدا

(ثبت: 243719) آذر 30, 1400 

 

شدم اسفند و آتش، در شب یلدای تو یلدا
ببین با عطر خون گل می کند فردای تو یلدا
انار و هندوانه خون شان امشب به هم آمیخت
بخند حالا که قربانند پیش پای تو یلدا
به آن عشقی که روشن می کند بزم محبت را
غزل خوان می شوم با گویش شیوای تو یلدا
به باغ بوسه دعوت کن مرا ، هرچند پنهانی
مگر مجنون نمی بیند مرا ، لیلای تو یلدا
مرا بیگانه می خوانند و از بیگانگی دورم
دلم نقشی نمی بیند به جز سیمای تو یلدا
تو می خواهی نخوابم در شب یلدایی عشقت
کجا چشمی بخوابد در شب زیبای تو یلدا
تو تنهایی و من هم مثل تو تنها تر از تنها
به غیر از من که باشد همدم و همتای تو یلدا

 

 

 

 

نقدها
  1. درود و احترام جناب استاد خادمیان عزیز
    غزل شور انگیز زیبایی است دارای حرف خوب و مضامین تازه مثل به هم آمیختن خون انار و هندوانه پیش پای یلدا
    در این بیت :
    انار و هندوانه خون شان امشب به هم آمیخت
    بخند حالا که قربانند پیش پای تو یلدا
    در کلمه ی بخند (دال) اضافه بر وزن است احتمال دارد دفاعیه استاد این باشد که در کلمه ح از حالا تلاقی مصوت اتفاق افتاده است بله اما چنین اختیاری در ادغام (ح) نیست همچنین اختیاری برای بلند شمردن هجای کشیده (خندازبخند) نیست
    پیشنهاد:
    چه خوش حالا که قربانند….
    جسارتم را عفوبفرمایید جناب عالی در شعرکلاسیک استادوالامقام هستید. یلدایتان خجسته

    • سلام و درود سپاس متشکرم از ابراز نظر و نگاهتان
      جناب یزدانی عزیز

      اصلاح میشود

      اینگونه بخوانید بخند اکنون که قربانند پیش پای تو یلدا

      🌹🌹🌹🌹

      • درود استاد خادمیان عزیز
        بله کاملا درست : بخند اکنون
        سپاس از لطف شما💐

نظرها
  1. فریبا نوری

    آذر 30, 1400

    شدم اسفند و آتش، در شب یلدای تو یلدا
    ببین با عطر خون گل می کند فردای تو یلدا

    درودها استاد خادمیان گرانقدر

    🌷 🌿🌷یلدایتان مبارک🌷🌿🌷

    • سپاسگزارم از محبت شما بانوی ارجمند زنده باشی🌹🌹

  2. خسرو فیضی

    آذر 30, 1400

    . با درودم نیک 🌺
    .
    . به آن عشقی که روشن می کند بزم محبت را
    . غزل خوان می شوم با گویش شیوای تو یلدا
    . مرا بیگانه می خوانند و از بیگانگی دورم
    . دلم نقشی نمی بیند به جز سیمای تو یلدا
    .
    . به به شیوا ، زیبا و گویا 🌹
    . استاد گران اندیش آنقدر این شعر مرا معاصره ی
    . فکری کرد که دقایق طولانی در جذبه ی آن فرو رفتم
    . و چه سعادتی که در اینجا هم از استاد می آموزم
    . سر ارادت ما و آستان حضرت دوست 🌺🌿🌹🌿🌺

  3. طارق خراسانی

    آذر 30, 1400

    سلام بر استاد گرامی

    بسیار زیبا و دلچسب

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌❤️🌹🌿

  4. درود بیکران استاد
    بسیار زیبا و دلنشین و ژرف می سرایید
    قلمتان سبز ،اندیشه والای شما زلال ابدی
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا