🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شرط …

(ثبت: 253868) آذر 20, 1401 

 

باید که به دل عشق چو من داشته باشی
تا بخت خوش دیده شدن داشته باشی

پروانه ی وصل تو رسد از در و دیوار
چون شمع اگر شعله به تن داشته باشی

در خلوت میخانه غریب است که خاموش
بنشینی و صد سینه سخن داشته باشی

بی جلوه ی ساقی اگرت نغمه به لبهاست
بلبل نه ای و خوی زغن داشته باشی

حسن تو به اندازه ی عشق است پدیدار
البته اگر خلق حسن داشته باشی

گر آه تو را ناله به سودا نشود یار
کی بهره ای از درد کهن داشته باشی

بیهوده مزن این در و آن در که در این شهر
گورت نبود تا که کفن داشته باشی.

 

 

 

 

نظرها
  1. درود استاد عزیز
    مرحبا و دستمریزاد بسیار لذت بردم 👏👏👏🌹❤️

  2. طارق خراسانی

    آذر 20, 1401

    باید که به دل عشق چو من داشته باشی
    تا بخت خوش دیده شدن داشته باشی

    پروانه ی وصل تو رسد از در و دیوار
    چون شمع اگر شعله به تن داشته باشی

    سلام استاد گرانقدر

    غزلی بسیار زیبایی ست

    درودتان

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👌🌹🌿

  3. رضا محمدصالحی

    آذر 21, 1401

    در خلوت میخانه غریب است، که خاموش
    بنشینی و صد سینه سخن داشته باشی

    درود استاد عزیز

    غزل شیوا و زیبایی است

    کاش این مصرع هم به شیوایی کل غزل و به زبان روز بود:

    /بلبل نه ای و خوی زغن داشته باشی/

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا