🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شـــرنگ سكـــــوت

(ثبت: 2502) مهر 3, 1395 

پنهان شدم كه شاعرِ طوفان نبينى ام
خاتونِ شعــــرهاى پريشان نبينى ام

در غارِ دل رســــــولِ تغَزُّل شدم كه تو
 يخ كرده زيرِ كفرِ زمســـتان نبينى ام

هر روز جرعه جرعه شرنگ سكــــوت را
سر مى كشم كه شاكى و نالان نبينى ام

مثلِ تمــــامِ مردم دنيـــــــا بريــــــده ام
پنهان شدم كه با همه يكسان نبينى ام

من وقف كرده ام نفسم را به آه هـــا…
لبخنـــد مى زنم كه پشيــمان نبينى ام

باور نمى كنى كه چه ابريست در دلم
تا لابه لاى هق هق بـــــاران نبينى ام

نخلى تناورم، نَسَبَم مى رسد به خاك
حتى اگر ميان بيــــابان، نبيــــنى ام

قد مى كشم كنار دمــــاونـــد. تا مگر
مانند خوابِ تفته ى تفتـــان نبينى ام

پرواز مى كنم كه در انبوهِ خــــارهـــا
هرگز اسيـــرِ نقطه ى پايان نبينى ام

هر چند، زندگى به نــگـــاهِ تـــو بسته است
من نيستم….اگر كه تو يك آن، نبينى ام…

نظرها 13 
  1. طارق خراسانی

    مهر 4, 1395

    نه تنها که زهره  به آهنگ رود

    شنیدم خدا هم تو را می ستود

    سلام و درود بی حد بر ملکه ی شعر 

    صبحگاهم  را با خواندن این اثر فاخر  آغاز کردم .

    بیت بیت آن  زیباست اگر چه  غزل بار دردِ عظیمی را بر دوش می کشاند.

    مانند همیشه شاهکاری  جاوید است

    در پناه خدا شاد زی

  2.  سلا م و درود  موفق و موید و منصور باشی  احسنت تبار ک الله    جاودانه باشی و بسرایی جاودانه

  3. قاسم پیرنظر

    مهر 4, 1395

    با سلام و درودها  بر  مهربانوی غزلهای ناب

    الحق زیبا ست چون همیشه لذت بردم  خانم آرامش بزرگوار  بسیار بسیار  عالی بود  و دلنواز

    در پناه خدا باشید …

  4. مينا امينی

    مهر 4, 1395

    درودها مهربانوی شعر

  5. مهر 5, 1395

    درود و مرحبا / عالی

  6. واقعا عالی بود دست مریزاد

  7. درود بر شاعر

    بیت تفتان با همه ی ریبایی اش به این غزل نمی چسبد

    بیت ابر خم نیاز به بازسازی دارد

    بقیه ی ابیات در حد عالی وحوب هستند

    • غزل آرامش

      مهر 5, 1395

       سلام و درود بر شما

      سپاسگزارم  از لطف و توجهتان

      اما متوجه نشدم كه منظورتان از اينكه بيت تفتان به اين غزل نمى چسبد چه بود؟

      و اينكه بيت ابر چگونه مى توانست بهتر باشد؟

      آيا منظور شما وجود اشكالات فنى است يا يك مورد سليقه اى؟

      ممنون ميشوم راهنمايى بفرماييد.

  8. درود بر غزل آرامش گلبانوی ارجمند.

    برایتان بهترین لحظه ای زندگی را آرزو می کنم.

  9. مهر 6, 1395

  10. جابر ترمک

    مهر 8, 1395

    درود بانو آرامش عزیز

    بازهم شاهد کار اارزشمند و بی نقص دیگری از شما بودم

    بحمدالله اشعارتان مراحل کمال را طی می کند و این نشان از شناخت کامل و واقعی شما از غزل امروز می باشد

    بتابید چون خورشید

  11. سلام خانم آرامش گرامی

    غزلی بسیارزیبا وکامل ازسرکارخواندم ولذت وافربردم

    سرافرازباشید

  12. سمانه تیموریان

    مهر 13, 1395

    فوق العاده 

    پایدار باشی 

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا