🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شین اگر می‌زند، سین سکته کرده است!

(ثبت: 258170) فروردین 19, 1402 
شین اگر می‌زند، سین سکته کرده است!

پارتیزان
پشتِ پلکِ پیشانی‌نوشت
گاز می زند گلویِ گلوله حرفم را!

.
.

لابه‌لایِ همهمهٔ جمعه
جمله جمله از جمجمه‌ام
فواره می‌زند خونِ مادونِ سرخ،
_ سینه‌سرخ و سُرخسارِ سُرخه‌حصارم آخر!

.
.

عینِ عینِ عید
که عمرش کوتاه‌ست
شکلِ شینِ شراب
که شباهتِ زیادی دارد به شروعِ شیدایی
مِثلِ قافِ قاف
که مبدأ نامِ کوچکِ قیصرست
متساوی‌الاضلاع هم‌گِلِ دلِ عشقم!

.
.

خواستی مرا در خاکِ خوابِ خیابان بکار
بابِ دندانِ حنابندان
شبِ جارِ عروسیِ بادصبا و ری‌را
محضِ قبضِ روحِ نبضِ تاریکی
ایستا و سبزِ سبز
بیدِمجنونِ بی‌تا می‌شوم!

ـــــــــــــــــــــــ
سیّدمحمّدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ـــــــــــــــــــــــ

پ ن:

پس از عمری که شد با دخترِ رز عشرتم روزی

ندانم از کجـــا دیگر شبِ آدینـــه پیدا شد؟

“عالی‌جناب حزین لاهیجی”