🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عطر غـــزل

(ثبت: 681) بهمن 10, 1394 
عطر غـــزل

پل ميزند از بسترى آبى، احساس رويش تا نگاه من
من مى شكافم بذر عادت را، تو رعدهاى درد را بشكن

آرام از خاك سياه و سرد، قد ميكشم در فصل چشمانت
.يك شاخه ياس و مريم و مينا، يك شاخه نرگس، نسترن، سوسن…

مانند پيچك روح مى بخشم. ديوارهاى سرد و سنگى را
پر مى كنم ششهاى شعرم را، از يك بغل ريحان و آويشن

سرشارم از عطر غزل وقتى، تب مى كند در واژه هايم عشق
با اينكه مثل تيـــــر مى بارد، روى بــــــهارِ دفترم بهـــــمـــن

عادت نكردم به سياهيها. چون باغبان رنگــــــها ماندم
خورشيد را هر روز روياندم،در عمقِ زندانهاى بى روزن

حتى تصور كردنش سخت است. پروانه باشى و دلت آتش
يا درك احساس لطيف گل، از لا به لاى توده اى آهــــــــن

دل را زدم روزى به اقيانوس، با قايقى از جنس ماهيــــهـــا
پيچيده ام در خيزشِ امواج، بى واهمه، بى شِكوِه، بى شيوَن

من از خطر كردن نمى ترسم.تشييع كردم نعشِ وحشت را
دنيا مرا ترساند…اما ترس، مى كوفت عمرى آب در هاون!

در بغضهاى نشكنم گم شد.البــــــرز تا اوجِ دماونـــــدش
هر بار قلبم بشكند عشق است…چشم تو و چشم دلم روشن!

 

 

 

 

نظرها 16 
  1. سمانه تیموریان

    بهمن 11, 1394

    سلام

    واقعا زیباست و فاخر

    دلمریزاد

  2. طارق خراسانی

    بهمن 11, 1394

    سلام بر گوهر شعر و ادب  سرزمینم

    بار دیگر کارگاه  طبع گهر بار ، گوهری  آفریده است….

    خواندم و بسیار لذت بردم.

    در پناه خدا شاد زی……………………………………………………………..

  3. دل به اقیانوس زدم….!

    نویسا مانید و برقرار

  4. زهره خسروی

    بهمن 11, 1394

    سلام غزل بانو

    بیشتر اوقات برای اینکه شعر جدیدی از شما بخونم میام

    این هم عاااااااااااااااااااااااااااالی بود

  5. نگار حسن زاده

    بهمن 11, 1394

    درود بر شما بانو

    بسیار بسیار عالی بود.مانند همیشه

    لذت بردم

    قلم توانمندتون همیشه ایام نویسا

  6. دینا پاکزاد

    بهمن 11, 1394

    سلام خانوم.شعرتون خیلی زیبا بود. موفق باشید

  7. حمیدرضا نادری

    بهمن 11, 1394

    سلام خانم آرامش

    غزل زیبایی است واقعا لذت بردم 

  8. جابر ترمک

    بهمن 11, 1394

    درود و عرض ادب بانو غزل آرامش 

    آنچه از یک شعر خوب انتظار دارم همیشه در اشعار شما می بینم 

    شعرتان واضح روشن و شفاف با مخاطب حرف می زند و اصلن نیاز به واکاوی ندارد 

    هرچند می توان بر هر شعر شما ساعت ها حرف زد 

    زنده باشی 

  9. سوگند صفا

    بهمن 11, 1394

    سلام و عرض ادب….
    بسیار بسیار زیباست…دست مریزاد خانوم آرامش…..لذت بردم….مرحبااااااا…..

    یاحق

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا