🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عهدِ اَلَست

(ثبت: 257542) فروردین 2, 1402 

 

ای آن که کند نگاهتم باده پرست
کی کرده مرا می‌ای چو چشمان تو مست؟

با چشم تو چون که بسته‌ام عهد الست
از عشق  تو دل به هیچ عنوان نگسست

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 2, 1402

    ای آن که کند نگاهتم باده پرست
    کی کرده مرا می‌ای چو چشمان تو مست؟

    با چشم تو چون که بسته‌ام عهد الست
    از عشق تو دل به هیچ عنوان نگسست

    سلام و درود استاد

    عید نوروز مبارک

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌🌱

  2. اله یار خادمیان

    فروردین 2, 1402

    با سلا م عرض ادب و احترام عید باستان بهار طبیعت بر شما مبارک باد
    مارا به نگاه می کنی باده پرست
    هر گز نکند میئی چو چشمان تو مست
    با عشق تو عهد بسته ام روز الست
    کشته بشوم برای تو نیست شکست

  3. سیاوش آزاد

    فروردین 3, 1402

    سلام
    نگاهتم اگر نگاه تو هم باشد که حذف ه در هم ظاهرا خالی از اشکال نیست و اگر نگاه تو من باشد که یک را حذف شده است و دو خالی از صعوبت به نظر نمی رسد

    • ابراهیم حاج محمّدی

      فروردین 4, 1402

      درود طاعاتتان قبول
      در مصرع نخست صنعت ادبی《رقصِ ضمیر》بکار رفته و 《نگاهتم》=《نگاهت مرا》 است
      ای آن که نگاهت مرا باده پرست کند