🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عُمْرُمْ بِه هَدَرْ رَفْتْ《فولکلوریک》

(ثبت: 249565) مرداد 5, 1401 

 

بِی إِی کِه بِگَه دَرَه مِرَه تِیرْ بِه جِگَر ْرَفْتْ
تٰا خُون ْبِه جِگَرُم بِکِنَه قِرْ دِ کِمَرْ رَفْتْ
عِشْقُمْ بِه أُو نَنْشِسْتَه هَنُوزَه بِه ثِمَرْ، رَفْتْ
یَکْبَرَه‌‌گِی أَلْپَرَه‌گَه بِرْچِی بِه سِفَرْ رَفْتْ ؟

عُمْرُمْ بِه هَدَرْ رَفْتْ

أَزٰ بَسْ کِه أَزِ ایکَّه أُوکَّه مُ تِیکَّه شُنُفْتُمْ
سَرْ رُویِ بَلِیشْتُمْ نَگِذِیشْتُمْ و نَخُفْتُمٰ
مٰاتَم بِه مِینِ إِی دِلِ دِیوَنَه نُهُفْتُمْ
دِلْ أَزْ غَم و مٰاتَمْ نِه کِه کَم زِیر و زِبَرْ رَفْتْ

عُمْرُمْ بِه هَدَرْ رَفْتْ

ماتَمَه کِه کِردَه دِلِ مُر هِینچِی بُلُوکَه
دل مین ای سینه نه که دل قلب چُغُوکَه
أَز ْغُصَّه دِلُمْ بِی بُرُو بَرْگَرْدْ مُپُوکَّه
مُر ْیِکَّه یِلَه کِرْدِکْ و ِبی أَمّٰا أَگَرْ رَفْتْ

عُمْرُمْ بِه هَدَرْ رَفْتْ

هَرْ دَمْ بِه سَعَتْ خُل و چِلٰا وِرْ مُ مِخِنْدَنْ
أُونٰایْ کِه مِگَنْ پَرْت و پِلٰا وِرْ مُ مِخِنْدَنْ
أَزْ دَمْ هَمِه‌گِی إِی خِپِلٰا وِرْ مُ مِخِنْدَنْ
إِشْطَو ْمَگِه إِی کِفْتِرَه أَزْ چَنْگِ مُ دَرْ رَفْتْ

عُمْرُمْ بِه هَدَرْ رَفْتْ

حَدْسُمْ إِیَه کِه جٰایِ دِگَه بُودَه دِلِشْ بَنْدْ
خُورْدَه بُودَه شٰایَدْ بِه دِرَخْتِ دِگَه پِیْوَنْدْ
أَز ْمُ بِیتَرِ زِدَه بِه تَیْروُشْ شِکِر‌ْخَنْدْ
مُرْدُمْ کِه مِگَنْ حَوْصَلَه‌شْ أَزْ دَسْتِ مُ سَرْ رَفْتْ

عُمْرُمْ بِه هَدَرْ رَفْتْ

خُونِ دِلِ مُر یَک کِشَلَه غُصَّه مُچُوشَه
چِی خُب مَگِه غیرِ خُونِ مُ بابِ گُلُوشَه؟
مُر اَخِرِ کاری فِقَط اِی غُصَّه مُکُوشَه
کُوکِی که بِرَم نِیَه ازو دُردَنَه تر رَفْتْ

عُمْرُمْ بِه هَدَرْ رَفْتْ

گُفتُم به خودش مُ بی تو غم کم نَخَه خوردُم
غَم کَم بی تو ای ماهِ مو هر دَم نَخَه خوردُم
کم از سَیَه‌یِ ایکَه اوکَه رَم  نَخَه خوردُم
وَرخَستِک و از پیش مُیِ خاک به سر رَفْتْ

عُمْرُمْ بِه هَدَرْ رَفْتْ

إِی عِشْقْ جِوَنِیِ مُرْ أَزْ بِیخْ دِرَوْ کِرْدْ
نٰاسَنْ بِه خُدٰائیِ خُدٰا روزمِ شو کِرْدْ
مُر ْبِی کِه بِخَنَه لٰالٰایِی عِشْقْ بِه خَوْ کِرْدْ
خَوْ بُود ْمُگُفْتِی کِه خِدِیْ نَعْشِ مُ وَرْ رَفْتْ

عُمْرُمْ بِه هَدَرْ رَفْتْ

رَد ْأَزْ  بِیخِ گُوشُمْ نَگُ کِه تِیر ِخِطَرْ رَفْتْ
أَز ْسِینِه‌یِ مُ قَلْبِ مُ أَزْ  جِلَّه بِدَر ْرَفْتْ
أَزْ بَسْ کِه مِگَنْ دِلْبَرِ مُ أَزْ مُ بِه قَرْ رَفْتْ
خُبْ خُونْ مَگِه کَمْ هٰا بِه دِلِ زٰارِ «قِمِرْ» رفت

عُمْرُمْ بِه هَدَرْ رَفْتْ

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    مرداد 5, 1401

    سلام عمرتان پربرکت و طولانی باد
    فرمود
    به هیچ یار مده خاطر و به هیچ دیار
    که بر و بحر فراخست و آدمی بسیار

    • سلام حضرت دوست🙏🙏🙏🙏🙏و سپاس فراوان🌹🌹🌹🌹زنده باشید و شاداب🌹🌹🌷🌷🌺🌺🌸🌸💐💐

  2. محمد رضا خوشرو

    مرداد 5, 1401

    استاد حاج محمدی واقعا زیبا .
    خوانش کمک کرد تا بهتر شر را متوجه شوم و

    موفق باشید .
    🌺

  3. صفا یغمایی

    مرداد 5, 1401

    سلام استاد بسیار زیبا ودلنشین بود مخصوصا باصدای گرمتون.
    🍃👏👏👏🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا