🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مشترکِ موردِ نظر در دسترس نیست!

(ثبت: 249738) مرداد 11, 1401 
مشترکِ موردِ نظر در دسترس نیست!

 

قرنِ بعدی مِثلِ سعدی شاهکارِ مردنم

حافظِ شهرِ اُفول و مرگ‌زارِ مردنم

شهریارِ کوچه‌بازارِ نبودن تا ابد

بیدلِ مرزِ سکوت و یارِ غارِ مردنم

با بهار و رودکی، خیام و باباطاهر از

رفتگانِ هم‌مسیر و هم‌قطارِ مردنم

جایتان خالی کنارِ بوعلی سینا پیِ

کشفِ قبرِ فلسفه در روزگارِ مردنم

با ابوریحانِ بیرونی درونِ گورِ سرد

شاهدِ منشورِ جبر و اختیارِ مردنم

مِثلِ مردی‌که بغل وا کرده بر تابوتِ خود

سال‌ها در پیله محروم از نگارِ مردنم

صد ارشمیدس به کابینِ تنم پوسیده و

زنده امّا یک جسد در انتظارِ مردنم

ـــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

نظرها
  1. سیدمحمدرضا لاهيجی

    فروردین 2, 1402

    سلام و درود استاد بزرگوار جناب دکتر خوش‌عمل کاشانی

    نو روز بر شما و خانواده محترمتان مبارک باشد!

    از لطف حضور و بیت فاخر حضرتعالی سپاسگزار و خاکسارم