🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قصه ى آشناى ماهيها

(ثبت: 485) دی 12, 1394 
قصه ى آشناى ماهيها

روز زیبا و دلپذیری بود…روز خوبی برای ماهیها
سبک و بی خیال می رقصید نور بر شانه های ماهیها…

روی شنهای نرم ساحل سرد غرق دریای نیلی و مرموز
همسفر با تخیلی رنگین می روم در فضای ماهیها…

باد می آمد و ورق می زد صفحه صفحه کتاب دریا را
در دل موج و باد گم می شد قصه ی آشنای ماهیها

قفس دیگریست این دریا!ماهیان مثل ما گرفتارند!
بر تن هیچ ساحلی آیا دیده ای رد پای ماهیها؟

چشمهاشان همیشه خیره به راه…روبه یک انتظار طولانی
-خواب تعریف مبهمی دارد در سکوتِ سرای ماهیها!-

روی امواج آب می ترکید آههای بلند و بی پایان
مزه ی گرم و آشنایی داشت شوری اشکهای ماهیها…

ساده لوحانه آرزو کردند بشکند این سکوت مرگ آور!
در جهانی طنین بیندازد انعکاس صدای ماهیها…

صبح تا شام در دعاهاشان انتظار پری شدن دارند….
تور تقدیر را چه محکم بافت دستهای دعای ماهیها!

می خرامند بیخود از خود و مست سوی آغوش شاهزاده ی نور
تا به یک بوسه اش شفا یابد درد بی انتهای ماهیها!

با نگاهی غریب و خالی و سرد تا ابد “رو” به “راه” می مانند…
آخرین لحظه شاید او برسد:ناجی انزوای ماهیها…

….

نرم و آهسته می رود خورشید پشت دیوارهای قلعه ی شب
می کشم پنجه بر تن شنها: آه….آه ای خداى ماهيها…

نظرها 11 
  1. دی 13, 1394

    درود
    بلحاظ اینکه کلمه ی ناجی نه به معنی { رهاننده } بلکه به معنی { رهنده و خلاصی یافته } است مصرع {آخرین لحظه شاید او برسد:ناجی انزوای ماهیها.} ضعف تألیفی دارد . بنا بر این به جای { ناجی } از کلمه ی { منجی } استفاده کنید .

    غزل فاخری است // بهره بردم
     

  2. طارق خراسانی

    دی 13, 1394

    با سلام و درود بی حد بر بزرگ بانوی شعر های پرشکوه

    مانند همیشه عالی و زیبا و فاخر سروده اید.

    خدا را شکر  در کنارمان هستی

    در پناه رب العالمین شاد زی…………………………………………..

  3. سلام  غزل خانم

    خوشحالم از خوانندگان اشعار فاخر شما هستم

    خدا را شکر

  4. سلام غزل خانم

    به به

    مثل همیشه زیبا و بی نظیر

    برقرار باشی

  5. زهره خسروی

    دی 13, 1394

    چه کار می کند این طبع خوش غزل بانو!!!

    سلام  غزل بانو

    عالی ست

  6. عفت نظری

    دی 13, 1394

    درود

    بسیار زیبا و تصویری 

  7. نگار حسن زاده

    دی 13, 1394

    سلام و درود بانو

    بسیار عالی همچون همیشه

    موفق و پیروز باشید

  8. جابر ترمک

    دی 13, 1394

    درود استاد عزیز بانو غزل آرامش 

    قند مکرر بود 

    و بسیار زیبا 

    مثل همیشه 

  9. سوگند صفا

    دی 14, 1394

    سلام و دررررررود

    زنده باشین

    دست مریزاد

  10. درود بر شما غزل بانو

  11. سلام  نازنینم

    بسیار زیباست.

    دستمریزاد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا