🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 لاف عشق

(ثبت: 260728) خرداد 17, 1402 

مدعی گر میزند هردم به هرجا لافِ عشق
تاکه سر دارد به تن دورست از اطرافِ عشق

گاه چشمِ دل کند آغاز گاهی چشمِ سر
میتوان از عین شد بی چشم و سر تا قاف عشق

هم کند آباد و ویران ، هم کند غمگین وشاد
پیچ و خم بسیار باشد در طریق صاف عشق

عشق از دل خیزد و چون بغض مانَد در گلو
هر زبان ، لب بر سخن بگشود شد حراف عشق

گرچه غیرت ، عشق را محدود می‌سازد گهی
در طریق خیر خواهی جایز است اسراف عشق

طالب آرامشی یا دوستدار جان و تن
گر چنینی باقیا خود را مکن علاف عشق

مهدی شریفی زاده
باقی