🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 لبلاب

(ثبت: 254905) دی 22, 1401 
لبلاب

 

ای عشق آیا در بساطت ماه داری؟

مِثلِ سلیمانی سلیمان شاه داری؟

در خانقاه و مسجد و در معبدِ خود

یک فارغ و دیوانهٔ الله داری؟

از این‌همه مرد و زن و وابستگانت

روشن ضمیری, عارفی, دلخواه داری؟

در کشور و حتّیٰ حوالیِ نگاهت

غیرِ سراب و آدمِ گمراه داری؟

در شعر و دیوانِ هزاران سالهٔ خود

عطارِ نیشابوریِ آگاه داری؟

ققنوس و قاف و آسمان و آسمانی

جمهوریِ خورشیدِ ثارالله داری؟

سربسته می‌گویم تو با هرکه نشستی

از بردنِ نامِ علی اکراه داری!

ای عشق می‌دانم نمی‌فهمی مرا چون

قلبی سیاه و غافل و خودخواه داری!

در مردمِ بی سیرت و با صورتِ خود

ضحاک و ابن ملجمی همراه داری!

نام تورا باید عوض کرد و مرض خواند

وحشی‌ترین دردی و قربانگاه داری!

تو حزبِ بعثی و غلط بسیار کردی

یا حزبِ بادی و نظر بر کاه داری!

 

ـــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ـــــــــــــــــــــــ

 

 

 

نظرها
  1. سلام و درود جناب دکتر مدهوش عزیز

    صبح و روز حضرت عالی بهشت

    خاکسار و سپاسگزارم

  2. سلام و درود جناب شرعی گرانقدر
    بزرگوارید

    از لطف و محبت شایان حضرتتان سپاسگزارم

  3. سلام و درود جناب جمعی گرانقدر

    بزرگوارید و کوچک نواز

    سپاسگزار و خاکسارم

    “من که باشم که برآن خاطر عاطر گذرم”

  4. سلام و درود جناب رضاپور
    شب خوش

    از لطف شایان شما سپاسگزار و خاکسارم