🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ماهی قرمز کوچک

(ثبت: 214990) شهریور 27, 1398 

پنجره در باد می رقصد.
اما چشم هایم،
شبیه چشم هایم نمی بینند.
روی چشم هایم راه می روم،
مثل عقربه های غریب، در شوق قفسی تنگ.
این بزرگترین اتفاق قرن جدید است.
من همچنان روی چشم هایم راه می روم.
روزنامه هایی که در باد می لرزند.
خبرهایی که در خوابند.
چشم هایم شبیه چشم هایم نمی بینند.
این بار من، همان ماهی قرمز هستم
در تنگ تنگ شهر گرفتار.
گوش هایم، پشت سرم را نمی شنوند.
کسی هم صدای قرمز پشت چشم هایم را نمی شنود.
اما در پشت پنجره،
صدایی می آید که فقط چشم هایم، قرمز می شنوند.
و گوش هایم که برای چشم هایم، عقربه های گنگ اند.
روزنامه هایی که در باد می لرزند
و خبرهایی که در راه آغاز آرزو شدن، پرصدا می جنبند.
ماهی ها، صدای آشنای گنجشک سر می دهند،
پنجره همچنان در باد می رقصد.
اما چشم هایم، برای چشم هایم دلتنگ شده اند.
من همچنان روی چشم هایم راه می روم.
شبیه ماهی قرمز کوچک
در شوق قفسی تنگ

معصومه، محمدی سیف، برگرفته از مجموعه گنجشک های ساعت 12، بی صدا لِی لِی می کنند، 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    شهریور 27, 1398

    سلام

    شاهکار تان را خواندم و لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏🌿

    • معصومه محمدی سیف

      شهریور 27, 1398

      سلام و احترام
      سپاسمند مهرتانم بزرگوار
      شاد باشید و بر دوام
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺💐

  2. امیر جلالی

    شهریور 27, 1398

    اینگونه آثار ، از جمله آثار ماورایی و انتزاعی هستند. چشم هایم ، نماد وجود نویسنده است. یک حضور همزمان دوگانه…
    من از تعبیر گنجشک های ساعت 12 حس خوبی را صاحب شدم .
    البته ذکر اینگونه وقایع که برای نویسنده کاملا روشن و خاطره گونه می ماند و یا حتی در طبقه آروزها و خواب ها قرار دارند نیازمند وجود واژگانی خاص خواهند بود. برای بیان حس نویسنده با زبان انتزاعی هر واژه ای مناسب نیست و من در این اثر ملودی یک رویای رنگی را شنیدم. یک خواب در دل طبیعت قابل لمس…
    عناصری مثل ماهی ، روزنامه …
    خبرهایی که در ابتدای راه تبدیل به آرزو شدند ، خبر از از بین رفتن و محو شدن راه های روشن و امیدهای قابل دسترسی دارد که اکنون دور از دسترس شده اند .
    درود بر شما

    • معصومه محمدی سیف

      شهریور 27, 1398

      سلام و احترام
      متشکرم از محبت شما دوست بزرگوارم که مانند همیشه لطف فرمودید و نگاه زیبایتان را به اشتراک گذاشتید.
      نوع نگاه شما و تحلیل های ارزشمندتان را دوست دارم و واقعأ استفاده می برم.
      خوشحالم از این که دوست خوبی مثل شما دارم و بی نهایت سپاسمندم که لطف می فرمایید و وقت ارزشمندتان را همواره در اختیارم قرار می دهید.
      شاد باشید و بسان گل محمدی، همواره خندان😍🌹🌹🌹🌹

  3. محمد ترکمان(پژواره)

    شهریور 27, 1398

    … درود بانو سیف
    متن بسیار خوب تان را دیدم و تحسین تان کردم
    آفرین!

  4. مينا امينی

    شهریور 27, 1398

    درود جانم
    سپاس از اشتراک گذاری
    مانا باشید
    با آرزوی موفقیت های روزافزون💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا