🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مرور مدارا

(ثبت: 243443) آذر 21, 1400 
مرور مدارا

 

دنیا به زعم فاصله برپاست
حتی خدای فاصله تنهاست
روی مدارهای مرارت
تقدیر ما مرور مداراست

رودیم و در تلاطمِ رفتن
کوهیم و در تحجرِ ماندن
بر بومِ مه‌گرفته‌ی تقدیر
ردّی مردّدانه هویداست

در فصل زردرنگِ حیاتیم
هر روزمان رهاییِ یک برگ
آواز خش‌خشانه‌ی مرگیم
پاییز ، پشت پنجره زیباست

با داغهای حک شده بر جان
تنها؛ به خود رها‌شدگانیم
بی‌توشه، خسته، دلزده، مبهوت
مثل فراریانِ هولوکاست

همواره پابرهنه دویدیم
بر پینه های بسته‌ی خونین
از آستان درد، گذشتیم
راز بقا، تجسمِ فرداست

ترخنده‌های سرخ اناریم
با زخمِ سرگشاده‌ی سینه
با خونِ دل شراب، مباح است
شُربِ غم از گناه، مبرّاست

گل می‌کنیم در بغلِ خاک
سر می‌خوریم بر تن گلبرگ
آیینه‌های سنگ‌نماییم
خورشید، انعکاس دل ماست

رویای ما حریم ندارد
حتی میان بستری از گِل
هر چشم، یک دریچه‌ی خواهش
هر دست، آبشار تمناست…

#غزل_آرامش

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آذر 21, 1400

    سلام غزل عزیز
    دیروز تولدت بود و امروز مجددا میلاد آن برزگ بانوی شعر و ادب را تبریک عرض می کنم.
    تولدت مبارک🌹🌹🌹
    اما یک سؤال، کدام یک از آثارت شاهکار نیستند؟
    با خواندن این اثر مجددا و محکم تر از گذشته می گویم:
    آیندگان نه تنها تو را بعنوان شاعر بی بدیل تاریخ ادب ایران یاد خواهند کرد بلکه آوازه ی غزل آرامش از این مرز و بوم گذشته و جهانی خواهد شد.
    برای من حق الیقین است.
    در پناه خدا شاد زی 🌿👏👏👏👏👏👏👏👌❤️🌹🌿

  2. طارق خراسانی

    آذر 21, 1400

    با سلام مجدد
    توجه دوستان را به این نکته جلب می کنم. که قالبِ این اثر بی همتای خانم آرامش همانگونه که خود انتخاب کرده اند *غزل چهارپاره” کامل است

  3. فریبا نوری

    آذر 21, 1400

    درودهای بیکران غزل آرامش عزیز

    زادروزت بر جهان ادب فرخنده

    🌹🌹🌹🍃🍃🍃🌹🌹🌹

  4. محمدعلی رضاپور

    آذر 21, 1400

    هر چشم، یک دریچه ی خواهش
    هر دست، آبشار تمناست

    سلام و درود
    زادروزتان خجسته باد 🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا