🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 معلم

(ثبت: 1365) اردیبهشت 12, 1395 

ای معلم ای مقامت ارجمند
پایگاهت بس رفیع و بس بلند

اوستاد اجتماع وکشوری
مورد لطف و رضای داوری

شمع علم و معرفت افروخته
از برای دیگران خود سوخته

خلق را از نور خود روشن کنی
باغ علم و معرفت گلشن کنی

بوعلی ها را نمودی تربیت
تربیت با نور علم و معرفت

ای نهال علم و دانش کاشته
خرمن جود و سخا انباشته

داده ای از جان به مردم مایه ها
همچنین اطفال را سرمایه ها

مایه ی فخر تمام مردمی
عمری اندر انسجام مردمی

راه تو یک آیتی از انبیاست
مورد لطف و عنایات خداست

ای معلم نور چشم ملتی
انبیا را در تشابه آیتی

چون مسیحا مرده را احیا کنی
کور علم و فضل را بینا کنی

اوستادی اوستاد دانشی
اوستاد راه علم و بینشی

کی سزد تامین مزدت خلق را
کی لباس علم زیبد دلق را

ای معلم اجر تو با کردگار
نام نیکویت بماند یادگار

 

شعر توسط پدرم زنده یاد  سید حسین مصطفوی
در سال 1365 سروده شده است