🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مناجات

(ثبت: 3632) اسفند 23, 1395 

اگر مرا برانی ، ز  درگهت الهی
به هیچ  جای دیگر ، نباشدم  پناهی

به دل همیشه دارم ، امید بخشش از تو
اگر که سر زد از من ،  تخلّفی، گناهی

در  این سرا که هردم ، رسد غم  از پی غم
به جز تو کیست محرم، کجاست تکیه گاهی؟

جهنمی که در تن ، به پا  شد از هریمن
شود بهشت بر من ،  اگر کنی نگاهی

 به دل چو جلوه  کردی ، زبان  به  شکر  واشد:
چه هوری وچه هوری!چه ماهی وچه ماهی!

به روزی مقدّر ، تویی  تو ذرّه پرور
اگر به آسمان در ، وگر  به قعر چاهی

هزار سال طاعت ،  به  نیم جو نیرزد
اگر مرا نبینی ، اگر  مرا  نخواهی

ستم کشیدگان را ،  عتاب دیدگان را
ز خود رمیدگان  را ، پناه و دادخواهی

دهان شکوه بستم،  سزد رسد شکستم
به جرم آن که هستم،  رفیق نیمه راهی

تباه روزگارم ، هماره شرمسارم
نیاز اگر که آرم، به  غیر ، گاه گاهی

در آستان پیری،  خوشم که  می پذیری
مرا به سر به زیری ،  مرا به سوز آهی

امید عفو دارم ،  اگر به درگه  آرم
گناه کوه  کوهی ،   ثواب کاه   کاهی .