🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مورچه ها

(ثبت: 245027) بهمن 24, 1400 

 

هیچ زیر پای خود را دیده اید ؟
مورچه های ریز را سنجیده اید ؟
هیچ می دانید قدمهای شما
می فشارد مورچه را در زیر پا
هیچ می دانید , آب ِریخته
همچو تالابی شود افروخته
هیچ گوشی نغمه ی او را شنید ؟
یا فشار از او به انسانی رسید ؟
خانه اش از خاک و جاهای نمور
از طلوع نور گردیده تنور
هیچ قوتی از شما نگرفته است
هیچ ظلمی بر شما ننشانده است
ریزه خوار سفره ی رنگینتان
بی تقاضا رفت از اموالتان
مختصات ِذهن , نسنجد هیچ خُرد
باختیم در روزگارِ بُرد بُرد

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. خسرو فیضی

    بهمن 24, 1400

    . با سلام و درودهایم پاک 🌺
    . استاد ارجمند که دغدغه های انسانی شما در سروده های زیبایتان چشمگیر است و اینک مورهای بی آزار را باید به که شبیه بدانیم . . آنان که بی گناه چونان منصور بر دار شدند ؟؟ . سروده ای نفس گیر و تفکر برانگیز . .با هم بخوانیم و بیاندیشیم
    .
    . مختصات ِذهن , نسنجد هیچ خُرد
    . باختیم در روزگارِ بُرد بُرد
    .
    . هیچ گوشی نغمه ی او را شنید ؟
    . یا فشار از او به انسانی رسید ؟
    .
    . روزگارتان شاد و خرم باد 🌺🌿🌿🌹🌿🌿🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا