🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 میان خلق پریشان به قصد خندیدن

(ثبت: 268658) فروردین 7, 1403 

 

میان خلق پریشان به قصد خندیدن
عبادت است شبیه پرنده رقصیدن

از آنکه فکر رهایی ز دست صیّاد است
حقارت است سفارش به بال و پر چیدن

هزار مرتبه دیدم نوشته در قرآن
دلیل ذلت و خواری بود نفهمیدن

برای رویش گلهای سرخ شادیبخش
طلب نمای ز باران خشن نباریدن

خوشا کسی که اگر دید او مشاجره ای
به راه صلح بیندیشدش نه جنگیدن

پرنده وار نشین روی قلّه ها ای عشق
به قصد خدمت بی منّت و درخشیدن

 

#مهدی_سیدحسینی
@sheroshirini055
۲۹ / ۱۲ / ۱۴۰۲

 

 

نظرها
  1. صفا یغمایی

    فروردین 7, 1403

    درودواحسنتم.
    🌺🌷🌺

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 7, 1403

      سپاس از حضور پرمهرتون جناب یغمایی 🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    فروردین 7, 1403

    هزار مرتبه دیدم نوشته در قرآن
    دلیل ذلت و خواری بود نفهمیدن
    برای رویش گلهای سرخ شادیبخش
    طلب نمای ز باران خشن نباریدن
    سلام و‌ درود بر حضرت استاد حسینی نازنین
    با چه زبان می توان این شعر زیبا را تحسین کرد؟
    دلمریزاد استاد
    درباره نشین زنده یاد مهرداد اوستاد بصورت ملیح به بنده فرمودند از واژه بشین یا نشین استفاده نکنم .
    از مصدر نشستن می توان با “ب ” فعل بنشین را ساخت شین به تنهایی معنی نشستن را نمی دهد و با اضافه کردن ب به آن شاعر به مراد خود یعنی بنشین خواهد رسید
    پیشنهاد حقیر بجای بشین ” بیا “می باشد .
    در پناه خدا شاد و‌سلامت باشید 🌱🌹👏👏👏👏👏🌹🌱

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 7, 1403

      درود استاد
      سپاسگزار نگاه پرمهرتون و ممنون از پیشنهاد ارزنده🌹🌹

    • مهدی سیدحسینی

      فروردین 7, 1403

      استاد بنظرتون
      پرنده وار خودت را رسان به اوج ای عشق
      زیباتر نیست؟

  3. برهان جاوید

    فروردین 9, 1403

    درود بر شما
    بسیار زیبا و باشکوه
    دستمریزاد
    🌺🌺🌺👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا