🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 میلاد امام حسین ع

(ثبت: 256646) اسفند 6, 1401 

میلاد امام حسین ع

به یحیی دلبری منصوب آمد
شفای دیده ی یعقوب آمد

برای فطروس جامانده از راه
دوباره شهپری مطلوب آمد

سحرگاهی به نور عشق تابید
هوالمظلوم و المحبوب آمد

طلوع آفتاب صابرین ‌شد
امید حضرت ایوب آمد

برای گوش موسی لن ترانی
مسیح العشق و المصلوب آمد

مقام حج ابراهیمیان شد
به اسماعیلیان منسوب آمد

صدای برترین آزاده مردان
در این دنیای پر آشوب آمد

♤♤♤

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 6, 1401

    سلام حضرت استاد معصومی عزیز
    این اشعار را باید با آب طلا نوشت
    زیبایی خیره کننده ای دارد
    هر بیت یک تابلوی زیبا از تصاویر احساس و عشق و معرفت و معنویت است.
    است.
    و اما عزیز جان شِفا به معنی بهبودی و شَفا به معنی مرگ است آنقدر هم در تلویزیون شِفا را شَفا تلفظ نمودند تا این غلط مصطلح شود و بگویند غلط مصطلح از درست کلمه درست تر است!
    بنده بارها برای صدا سیما این مطلب را نوشتم متاسفانه وقعی ننهادند.
    شاهکارتان ماندنی ست
    در پناه خدا 🌱❤️🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹❤️🌱

  2. طارق خراسانی

    اسفند 6, 1401

    سلام مجدد
    خراسان/ «شَفا» (با فتحه روی حرف ش)در عربی یعنی «جان کندن» و به واپسین لحظات عمر آدم گفته می شود. آن «شِفاء» (با کسره زیر حرف ش) است که به معنی «بهبودی و تندرستی» است. ما در فارسی واژه عربی شَفا را به معنای بهبودی و تندرستی به کار می بریم یعنی در جایگاهی تقریباً متضاد با معنای آن.
    مشکل وقتی بروز می کند که مخاطب عرب زبانی داشته باشیم و او فکر کند که داریم برایش آرزوی جان کندن می کنیم! اما ریشه این اشتباه کجاست؟ ریشه این اشتباه از جمله «یا مَن اسُمهُ دَواء و ذِکُرهُ شِفاء» آمده که ما در این دعا، واژه «شفاء» را برای این‌که با «دَواء» هم قافیه دربیاید، با فتحه خوانده ایم.

    • علی معصومی

      اسفند 6, 1401

      سلام حضرت استاد،
      این هفته کسالتی داشتم که نشد زیاد با سایت سر بزنم.
      سپاس از مداقه شما بر موضوعات و نکات ادبی.
      راستش زیاد دقت نکرده بودم روی موضوع
      اما همین که فرمودید، در فارسی تلفظ ان زیاد توفیری ندارد.
      ♡♡♡

  3. چو خواندم شعر «معصومی علی» را
    مرا از طبع ، بیتی خوب آمد:

    چو شیطان شعر زیبایت کند حفظ
    شود بخشیده گر مغضوب آمد…..

    • علی معصومی

      اسفند 6, 1401

      سلام و عرض ادب و ارادت
      ♡♡♡♡♡
      حضرت استاد خوش عمل کاشانی نازنین

      با چه بداهه ای زیبا و روانی شاگرد نوازی فرمودید
      سپاسها ارجمند
      💠💠💠💠

  4. حسین شیرکوند

    اسفند 7, 1401

    💐🌷💐🌷💐🌷💐

  5. برهان جاوید

    اسفند 7, 1401

    درود
    بسیار زیبا و ارزشمند
    پاینده و پیروز باشید
    ❤️❤️🌹🌹👏👏

  6. صفا یغمایی

    اسفند 7, 1401

    درودتان جناب معصومی عزیز
    اجرتان باصاحب اثر.
    موفق و سربلندباشید.
    🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا