🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نام تو یا نام خدا؟

(ثبت: 256731) اسفند 13, 1401 
نام تو یا نام خدا؟

 

خواستم شرح جفاهای تو را بنویسم
مو به مو آنچه به من رفته جفا بنویسم

لرزش دست و تپشهای دل و جاری اشک
سدّ راهم شده نگذاشته تا بنویسم

پدر عشق بسوزد که قلم دستم داد
تا خطاهای تو را جمله سزا بنویسم

باید از سر بگذارم گله هایی که مراست
و به دلخواه تو بی جا همه جا بنویسم

نارواها که تو در حقّ دل من کردی
بشمارم همه را لطف و روا بنویسم

بیت بیت غزل دفتر دل را هر شب
یا بخوانم به تمنای تو یا بنویسم

شب قدری که تو در خاطر من گل کردی
جزو محبوب ترین خاطره ها بنویسم

سالها رفت که در اول منظومه ی عشق
مانده ام نام تو یا نام خدا بنویسم

شرح این قصۀ جانسوز نه حرفی ست که من
بر ورق پاره ی هر بی سر و پا بنویسم

دفتر عمر من از یاوه سرایی پر شد
یارب این توبه ی ناکرده کجا بنویسم؟

 

 

 

 

نظرها 11 
  1. صفا یغمایی

    اسفند 13, 1401

    درودها استاد گرامی
    چقدراین غزل زیبا به دلم نشست ودلیلش این است که ازدل برآمده‌است
    خیلی لذت بردم .
    دلمریزادحضرت خوش عمل کاشانی ارجمند.
    قلم زرنگارتان فروزان.
    🌺🌺🌺

    • درود و عرض ارادت….دل تان از نورالهی پر فروغ و عمر و عزتتان مستدام باد.
      🌺🌺🌺

  2. مهدی سیدحسینی

    اسفند 13, 1401

    درود فراوان
    شاد و سلامت باشید 🌹🌹

  3. طارق خراسانی

    اسفند 13, 1401

    پدر عشق بسوزد که قلم دستم داد
    تا خطاهای تو را جمله سزا بنویسم

    سلام و درود بر امیر شعرای سرزمیتم

    بسیار عالی و جذاب و دلچسب
    دلمریزاد استاد

    در پناه خدا 🌱🌹❤️👌👌👌👌👌👌👌❤️🌹🌱

    • درود وعرض ادب و ارادت حضرت استاد طارق خراسانی عزیز ومفضال….از حسن عنایت وتوجه تان بسیار تا بسیار سپاسگزارم.

  4. برهان جاوید

    اسفند 13, 1401

    بیت بیت غزل دفتر دل را هر شب
    یا بخوانم به تمنای تو یا بنویسم

    شب قدری که تو در خاطر من گل کردی
    جزو محبوب ترین خاطره ها بنویسم

    درود استاد ارجمند خوش عمل کاشانی
    لذت بردم از این غزل
    همواره پاینده و سلامت باشید
    ❤️❤️🌹🌹👏👏

    • برهان جاوید عزیزم.درودها و عرض ارادتها….از حسن استقبالتان ممنونم.سربلند باشید.

  5. سلام ودرود جناب استادخوش عمل عزیز
    بسیارزیبا وخواندنی بود
    استفاده کردم
    سربلندباشیددرپناه حق
    🌺🌺🌺🌺🌺

    • سیّدالنّجباء الکبار جناب ابوطالبی نژاد عزیز و شیرین گفتار. درودها…از حسن نظر بلندتان سپاسگزارم.زنده باشید به مهر.

  6. استاد ارجمندم
    ادیب فرزانه
    بسیار بسیار زیبا بود
    لذت وافر بردم
    سپاس که ما را از این همه زیبایی محروم نمی کنید
    سپاس

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا