🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ناگزیر … گربه…

(ثبت: 253941) آذر 23, 1401 
ناگزیر … گربه…

ناگزیر

در جــــــاده هـــــای وحشــت
رهپـــــــوی نـــــــاگــــــزیــــــــرم
یــک واحـــــــه دود و آتش
پیــــــداســـت در مسیـــــرم

بـــــا دست هــای خــــائــن
آن دستـــه هـــای رهــــزن
بــــر چتـــر گل کشیـــدنـــد
یـــک پـــرده دود و آهــــن

دروازه ای گشــــــــودنــــــــد
از عشـــــق تـــــــا جهنّـــــم
آن دست هـــا کــــه بستند
بــــال پــــرنــــــده را هــــم

تــــــا شهــــــر دوستی هــا
یک گام بیشتــــر نیســــت
یک گام قــــدر یک قــــرن
قرنی که جــز خطــر نیست

از خـــویــش مـی گــریــزم
ماندن ملاک شــرم است
دستـــــم اگــر چــه خــالی
پشتم به عشق گرم است.

🐈 گربه! 🐈

روی پنجه راه می روم
مثل گربه های دزد
در کنار موشهای روزمزد
سهم من همیشه آشغال گوشت نیست
قلوه سنگ نیز می خورم
***
هیچ گربه ای
محض خاطر خدا
-سراغ موشها نمی رود
هیچگاه هم
مثل کارمندهای ناگزیر
قانع و مطیع و سربه زیر نیست
***
گربگی چقدر فاخر است
در جوار این جماعتی که افتخارشان
در کلاه های گونه گون خلاصه می شود
«آ» ی بی کلاه
«آ» ی با کلاه
مردهای مرده ی تباه
-با هویتی سیاه…
آی…بی کلاه
آی…با کلاه
چند و چند و چند
کار می کنید تا که نصفه جان شوید؟
چند می دهید تا که گربه سان شوید؟
گربگی چقدر نادر است!

🐯 🐯

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. درود استاد عزیز دستمریزاد👏👏👏🌹

    • آذر 23, 1401

      درود و عرض ارادت شاعر مفضال و عزیز……………

  2. علی معصومی

    آذر 23, 1401

    دروووودها

    🌿🌺🍃🌺🍃🌺

    • آذر 23, 1401

      درود و عرض ارادت ادبی مرد فرهیخته….

  3. طارق خراسانی

    آذر 23, 1401

    از خـــویــش مـی گــریــزم
    ماندن ملاک شــرم است
    دستـــــم اگــر چــه خــالی
    پشتم به عشق گرم است.

    سلام و درود بر استاد بزرگمهرم

    گربگی چقدر نادر است!

    عالی بود

    در پناه خدا… 🌿🌹👏👏👏👏👌🌹🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا