🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نداردترس باران

(ثبت: 260665) تیر 3, 1402 

 

ندارد ترس باران آنکه خیس است

اگرچه زیر باران تن عزیز است

یکی جانش به لب آمد ز ایام

یکی او را جزا میداد اعدام

دمادم در دلش یاد خدا بود

کلامش خواهش و ذکر و دعا بود

فقط آیین حق را بندگی کرد

در این دنیا چو مهمان زندگی کرد

به لبخندی که حاکی از رضا بود

بسی خرسند و شاد از این جزا بود

تو ای در ساحل دریا گرفتار

تو ای غافل ز باغ پشت دیوار

تو ای آنکس که در بند زمینی

برای کسب دنیا در کمینی

زهر دلبستگی باید حذر کرد

زهر وابستگی باید گذر کرد

اگر ترست فقط از انتها بود

اگر معبود تو تنها خدا بود

شوی آن خیس در رگبار باران

شوی آزاده همچون سربداران

 

 

 

نقدها
  1. درود بر شما….اولین بار است که شعر فاخر و دلربایی از شما می خوانم.فقط یک اشکال قافیه در مصراع دوم موجود است.به نظرم می شود گفت :
    ندارد ترس باران آن که خیس است
    که باران خیس تن ها را انیس است ….
    موفق باشید.

    • سلیم حمادی

      تیر 4, 1402

      سپاسگزارم جناب خوش عمل کاشانی

نظرها
  1. فاضله هاشمی

    تیر 3, 1402

    باران
    صدای ابر
    نیست
    چتر را کنار بگذار
    رنگین کمان
    بوسه خواهد زد
    صورت خورشید را

  2. تیر 13, 1402

    عاشق اشعارتون شدم ….واقعازیبا

    • سلیم حمادی

      تیر 13, 1402

      شمالطف دارید دوست عزیز. شما میتونید بقیه اشعار بنده رو در وبلاگ یاردبستانی من ،یا وبلاگ حرف حق دنبال کنید
      http://ahwaz52.blog.ir/ این ادرس وبلاگ بنده است

  3. گندم

    تیر 13, 1402

    بسیار عالی …درود برشما

  4. محمدعلی رضاپور

    تیر 13, 1402

    سلام و درود و خدا قوت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا