🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نماز صبح، درك بوسه هاى گرم خورشيد است

(ثبت: 3103) دی 23, 1395 
نماز صبح، درك بوسه هاى گرم خورشيد است

كسى كه شعله ى مهرش به قلبم حكم مى راند
چرا بايد مرا در آتش خشمش بسوزاند؟

چرا وقتى مرا از خاك، عزت داد و بالا برد
به آسانى بخواهد از كنار خود بتاراند؟

درون من رسول عشق ورزى را برانگيزد
كه بى اعجاز، او را روى خاكِ درد بنشاند؟

هراس از آتش دوزخ اگرمبناى دين باشد
چگونه نور، ايمان را به دلهامان بتاباند؟

بهشتى نيست؛ جز دلهاى گرم از حس آرامش
بشر، زيباترين آيات را در خود نمى خواند

جهنم ، سوختن در حسرت ديدار روى اوست
عذاب سخت، تنهايى ست. وقتى رو بگرداند

نماز صبح ، دركِ بوسه هاى گرمِ خورشيد است
عبادت عشق باشد، هيچ كس كافر نمى ماند

هنرمندى كه از گِل، شعرهاى سرخ مى سازد
زبانِ واژه هاى سركشش را خوب مى داند

ميان برگهاى كهنه ى ديوان اين دنيا
به شكلِ نوترين ابيات، قدرت مى نماياند

يكى را در هواى يك رباعى روح مى بخشد
يكى را -مثل من- در يك غزل بايد بگنجاند…

نظرها 10 
  1. حامد علی بیگی

    دی 23, 1395

    شعر بسیار زیبایی بود

    بسیار لذت بردم

    هم زیبا سرودید و هم مطلب زیبایی بود

    و حقیقت هم این هست که جهنم حقیقتا بُعد از حضرت حق است ولکن در قیامت هرچیزی نمودی پیدا میکند و نمود این بُعد آتش است…

  2. مهران اسدپور

    دی 24, 1395

    درود بر شما …

    غزلی زیبا را مهمان بودیم ،،،

  3. مينا امينی

    دی 24, 1395

    درودها مهربانو

    زیبا بود

    مانا باشید و موفق

  4. درود بر شما

  5. سوگند صفا

    دی 24, 1395

    عبادت عشق باشد، هيچ كس كافر نمى ماند……..سلام بر ملکه ی شعر پاک….بانو آرامش….از پارسال که سایت میام و میخونم اشعار تک تک شاعرای عزیز مون رو….شما و سمانه عزیزم و نگار حسن زاده….رو دست ندارین…هر کدوم در جایگاه خود………بانو آرامش…..خیلی لذت بردم…زنده باشین و برقرار….و همیشه سعادت سرودن و قلم زدن با شما……حق نگهدارتون….یاعلی

  6. جواد مهدی پور

    دی 25, 1395

    درود بر بانو آرامش

    شاعر توانمند و با احساس ناب

    عالی ست مثل همیشه

     لذت بردم

  7. درود فراوان

    فوق العاده زیبا و فاخر سرودید

    درود بر شما 

  8. طارق خراسانی

    دی 25, 1395

    سلام و درود

    خوشحالم باردیگر خواننده ی دیگر شاهکاری از شما هستم .

    در خصوص این اثر یا شکوه دوست دارم بسیار بنویسم و می دانم مطالبم  برای شما تکرار مکررات است.

    خداوند آنقدر مهربان است که در فهم ما نمیگنجد.

    در دل هر ذره بهشت خداست.

    در پناه خدا شاد زی

  9. نگار حسن زاده

    دی 27, 1395

    درود بر ملکه بانوی شعرپاک

    مثل همیشه خارق العاده بود

    لذت بردم

    بسیار عالی

    قلمتون ماندگار غزل بانوی عزیز

  10. Raad

    مهر 15, 1396

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا