🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هروله‌تازی

(ثبت: 252005) مهر 19, 1401 

 

ای که جمالت، روح نواز‌ست، ای که تکی در، هروله‌تازی
حیف که بر من، مِهر نورزی، حیف که با من عشق نبازی

دل نه به جز تو، یکسره بستم، از همه جز تو، تا که گسستم
حیف اگَرَم تو، بر دل خونین، رحم نیاری، دست نَیازی

آه شدم آه، از غمت ای ماه، از دل من هر آینه غم کاه
چون که سراپا راز و نیازم، ای که سراپا عشوه و نازی

رخ بنما تا، آینه‌سان‌تر، خیره شوم بر، چشمت و ابروت
جز منت ای گُل، چشم تو آیا، دیده سراپا، غرقِ نیازی؟

بی‌خبری از، این که فراقت،تا به چه حدّی، روح‌گداز‌ست
آتشی آیا، کرده مگر چون، آتشِ عشقت، سینه‌گدازی؟

از ازلت کَس، نیست رقیبی، تا به ابد دل، کم نفریبی
چون تو ندیدند، آینه داران، بی‌بَدِلی در، روح‌نوازی

ای همه من تو، ای غم من تو، ای غم من تو، ای همه من تو
جز تو مگر در، قلب من آیا، سنبله‌بویی، افکند آزی؟

هست دعایم، این که خدایش، از سر قهرش قطع کند دست
جز من اگر کس، خواست کند بر، چنبر زلفت، دست درازی

ای که جمالت، روح نواز‌ست، ای که تکی در هروله‌تازی
حیف که بر من، مِهر نورزی، حیف که با من، عشق نبازی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مهر 19, 1401

    هست دعایم، این که خدایش، از سر قهرش قطع کند دست
    جز من اگر کس، خواست کند بر، چنبر زلفت، دست درازی

    👏👏👏👏👏👏👏

    سلام و درودها بر استاد فرهیخته و ارجمندم

    الحق عاشقانه زیبایی ست با آهنگ درونی لطیف
    لذت برده و آموختم

    در پناه حق 🌹

  2. فریبا نوری

    مهر 19, 1401

    دل نه به جز تو، یکسره بستم، از همه جز تو، تا که گسستم
    حیف اگَرَم تو، بر دل خونین، رحم نیاری، دست نَیازی

    درودها استاد حاج محمدی گرانقدر
    عاشقانه بسیار زیبا و روحنوازی است

    🌷🌷🌷🌷