🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هشت رباعی (صدیقه محمدجانی)

(ثبت: 13705) بهمن 10, 1397 

هوالمحبوب

•┈••✾• هشت رباعی•✾••┈•

💫۱💫
پاییز گذشت، هوی و هیسش مانده
در شهر فقط چرک‌نویسش مانده
بر دامن بازارچه بعد از باران
یک پیرزن و بساط خیسش مانده

💫۲💫
رؤیای خوشت جوانه در خوابم داشت
یک باغ پر از ترانه در خوابم داشت
تعبیر تمام خواب‌هایم خوش بود
گنجشگ سپید لانه در خوابم داشت

💫۳💫
چون بارش برف، بی‌صدا می‌خواند
یا مثل نسیم، بی‌هوا می‌خواند
من عاشق زندگی…ولی می‌شنوم
هر مویرگِ مرگ‌، مرا می‌خواند

💫۴💫
با عطر خوش تو کارها زیبا شد
حتی غم و غصه بارها زیبا شد
صد شکر که آسمان امروزم هم
با رقص قشنگ سارها زیبا شد

💫۵💫
مانند دری به دره‌ای وا مانده
در متن هزار دلهره جامانده
بی عشق چه روزگار تلخی دارد
هر مرد مرددی که تنها مانده!

💫۶💫
از دور فقط سراب باران می‌دید
بی‌تابی و پیچ و تاب باران می‌دید
افسوس نمی‌دید به رویش جز خاک
چتری که همیشه خواب باران می‌دید

💫۷💫
رؤیای خوشت سرور در من پاشید
از دور تب حضور در من پاشید
از حلقه‌ی تیرگی رها شد جانم
چشم تو چقدر نور در من پاشید!

💫۸💫
یک گوشه نشسته‌… در تب گل می‌سوخت
لب از گلِه بسته در تب گل می‌سوخت
باران زد و گل‌ها همه خندان… اما
گلدان شکسته در تب گل می‌سوخت

 

صدیقه محمدجانی

┄┅─═◈═─┅┄

 

 

نظرها
  1. مينا امينی

    بهمن 10, 1397

    بی عشق چه روزگار تلخی دارد
    هر مرد مرددی که تنها مانده!

    =D>=D>=D>=D>=D>@};-@};-@};-@};-

    درورها مهربانو
    زیبا قلم زدید
    مانا باشید و موفق

  2. مازیار نژادیان

    بهمن 10, 1397

    درودها

    لذت بردم از رباعی های زیبا و پر مفهوم شما

    باشید و بتابید به مهر@};-@};-@};-@};-@};-@};-

  3. بهمن 10, 1397

    با عرض سلام و درودها بر شما و جولان قلمتان گرامی بسیار زیبا و خواندنی بودند .

    ایامتان شادباد………=D>@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-=D>=D>@};-=D>=D>=D>@};-

  4. طارق خراسانی

    بهمن 11, 1397

    سلام و درود بر بزرگ شاعر پاک

    رباعیات شما مرا شگفت زده کرد
    الحق زیبا هستند
    در پناه خدا@};-=D>=D>=D>=D>@};-

  5. زانا کوردستانی

    اسفند 2, 1397

    سلام و درود

    بسیار زیباست

    👏👏👏👏👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا