🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چند رباعی (صدیقه محمدجانی)

(ثبت: 13601) بهمن 8, 1397 

•┈••✾• #رباعی•✾••┈•

💫۱💫
همواره لباس تیره‌ای بر تن داشت
از جنس غبار و دود پیراهن داشت
با این همه باز شهر من عاشق ماند
در قلب خودش هزار تیرآهن داشت

💫۲💫
دنیای من است صورت دلجویش
باید که به شانه‌ام بپیچد مویش
گفتند تفاوتی ندارد… اما
فرق است میان پشت گل با رویش

💫۳💫
هی می‌پیچد به دور خود؛ افسرده‌
خورده‌ست به خویش و هی خودش را خورده‌
گل‌ کرده سوال‌پیچی پیچک، باز
در باغ سر درخت‌ها را برده‌!

💫۴💫
در روی تو دیدن بهاران زیباست
بر دوش تو رقص آبشاران زیباست
با آمدنت چه آفتابی شده‌ام!
این حال و هوای بعد باران زیباست

💫۵💫
در حوض دلم خنده‌ی آن ماه افتاد
تصویر حرم بود که ناگاه افتاد
با غصه که ساعتی نشستم در صحن
شادیم فلج بود ولی راه افتاد

💫۶💫
دل داد ولی عاقبتش یار نماند
تا عزم سفر کرد و به اصرار نماند
می‌گفت که عاشق انارستانم
پاییز به قول خود وفادار نماند

💫۷💫
از دست من و تو خسته باید می‌شد
محکوم فضای بسته باید می‌شد
هی سنگ زدی… سنگ زدی… ممنونم
بغض دل من شکسته باید می‌شد

💫۸💫
هر روز نشان داده غمی دیگر را
هی کرده سیاه دفتر باور را
جز رنج چه شد نصیبم از بیداری؟
لطفاً بدهید قرص خواب‌آور را!

 

#صدیقه_محمدجانی

┄┅─═◈═─┅┄

 

 

نظرها
  1. مازیار نژادیان

    بهمن 8, 1397

    درودها

    رباعیات زیبا و بی نقصی را میهمان قلم شما بودم

    رباعیاتی که حرفی تازه برای گفتن داشت

    دستمریزاد@};-@};-@};-@};-@};-

  2. غزل آرامش

    بهمن 8, 1397

    سلام و درود بر شما مهربانم

    چقدر دلم براى گرماى صميمى شعرتان تنگ شده بود…
    شاعرانه هايتان هميشگى@};-@};-@};-

  3. عظیمه ایرانپور

    بهمن 9, 1397

    درود بر شما
    همه زیبا بودند
    بویژه رباعی دوم
    فقط تصور می کنم در مصرع دوم رباعی ششم
    “و” اضافه تایپ شده@};-=D>

  4. اکبر رشنو

    بهمن 9, 1397

    درودها
    و
    سلام

    رباعیاتی در خور و پر مضمون
    وبدرد بخور
    و
    دستمریزاد و @};-@};-@};-

  5. طارق خراسانی

    بهمن 9, 1397

    سلام و درود

    رباعیات زیبایی ست

    در پناه خدا @};-=D>=D>=D>@};-

  6. مينا امينی

    بهمن 10, 1397

    جز رنج چه شد نصیبم از بیداری؟
    لطفاً بدهید قرص خواب‌آور را…

    درود مهربانو
    زیباست _زیباست و زیباست
    با آرزوی موفقیت های روزافزون=D>=D>=D>=D>@};-

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا