🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 همسفر ِ چلچله ها

(ثبت: 260249) خرداد 5, 1402 

 

می چکد آب ِ حیات از لبِ شیر و شکرت
نقل عشق است اسیرم به شراب ِ هنرت

گرچه در غربت و غمها شده ای خانه نشین
وای از آن حال و هوای غزل ِ چشم ِ ترت

پشت ِ پرچین صدایت دل ِ من در تپش است
زندگی برده ز یادم تب ِ بغض ِ سفرت

همنفس بوده دلم با دل ِ تو شکی نیست
آفتابی شده هر شب دل ِ من پشت ِ سرت

می شناسی تو مرا عاشق ِ پر پر زدنم
پر بده بسته پری را که بگیرد خبرت

بی محابا شده ای همسفر ِ چلچله ها
کی به پایان برسد این سفر ِ پر خطرت

در تماشاگه دل دیده تماشا گر ِ ماست
بوسه باران بکند عشق ِ طلا بام و درت

 

طلعت خیاط پیشه
طلای کرمانی

 

 

 

نظرها 13 
  1. معین حجت

    خرداد 5, 1402

    درود بانو خیاط پیشه گرامی👏💐

  2. سلام بزرگوار

    می‌چکد آبِ حیات از لبِ حلوایِ ترت

    نقلِ عشق است اسیرم به شرابِ هنرت

    صدالبته زیباست امّا از دیدِ حقیر حشو در برخی ابیات سوار بر زینِ شعرست!

    • طلعت خیاط پیشه

      خرداد 6, 1402

      جناب دکتر لاهیجی ارجمند
      از لطف َشما سپاسگزارم
      🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌿🍃

  3. علی مکرمتی

    خرداد 5, 1402

    خدا قوت بانوی شعر … زیباست 🌺

  4. محمدعلی رضاپور

    خرداد 5, 1402

    سلام و درود بر شما شاعر شیرین گفتار

  5. نیلوفر تیر

    خرداد 5, 1402

    درود بر شما شاعر گرامی و زیبا سرا🌹🌷🌺🌸

  6. سیمین حیدریان

    خرداد 6, 1402

    وای از آن حال و هوای غزل ِ چشم ِ ترت….
    هزاران درود مهربانوی نازنین🌹🌹🌹👏👏👏👏

  7. بسیار عالی بود زنده و پاینده باشید ارجمند و گرانمایه

  8. محمد خسروی

    خرداد 6, 1402

    بسیار دلنشین
    شاد باشید
    درود
    💐👏🌺🌸

  9. مهدی سیدحسینی

    خرداد 8, 1402

    درود خانم خیاط پیشه
    ماندگار باشید ان شاء الله 🌷🌷

  10. فاضله هاشمی

    خرداد 8, 1402

    آفتابی شده این دل
    یا به ناچار ابری نیست
    باید خورشید جوابی بدهد
    اینطور نیست؟

  11. غلامحسین جمعی

    خرداد 11, 1402

    پشت ِ پرچین صدایت دل ِ من در تپش است
    زندگی برده ز یادم تب ِ بغض ِ سفرت

    درودو سپاس بر استاد بزرگوارو فرهیخته ام سرکار خانم خیاط پیشه

    دستمریزاد عزیز زیبا و دوست داشتنی است

    🙏🙏🙏🙏🙏

  12. محدثه حقی

    خرداد 16, 1402

    عالی

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا