🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ویرایشِ جدیدِ مرگ در آنتراکت!

(ثبت: 252255) مهر 29, 1401 
ویرایشِ جدیدِ مرگ در آنتراکت!

 

نه مجلسِ آدینه‌ام مشخص‌ است
نه کُلتِ داخلِ کُتِ هفت نُتِ افرادِ کابینه‌ام!

 

 

بی تُوتَمِ تو
بی حقِ وِتو
سال‌هاست به شکلِ هیچ‌کس
در حنجرهٔ قفس
زیرِ دندانِ دنیایِ بی نبش
بدونِ شکلکِ قو و قمری و قناری
نقشِ نعش ‌بازی
مرده مزه‌ای با حالِ بالِ لالِ حشوم!

 

ـــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ـــــــــــــــــــــــ

 

 

 

نظرها
  1. کِش با کُش
    فرقِ کدام فرق را شُسته
    داروغه دارد داد می‌زند
    آی خسوفِ گرینویچ

    مگر کشمش
    عمودی‌افقی مارمولک خورده
    پریود دُمِ کشدار نشان تارزان می‌دهید
    تار زن که جیغ ندارد!

    اصلاً به باد چه مربوط‌ست
    زبانِ محلی ظنانهٔ ضمّه را
    ضمنِ عرضِ تسلیت تربیت کردم
    دندانِ چنگیزِ ببر را به آهو قرض دادم
    فکر قرقاول را بیشتر دوست‌دارم از فنج!

    مگر قرصِ اعصابتان گلوله خورده مرده
    عربی می‌رقصید
    پایِ مرا وسطِ اِعراب می‌کشید!

    لااقل خروسِ بی محلتان چرب است‌
    بروید تنِ ته‌چین جاسیگاریتان را بخارانید!

    عطفِ نه به‌ماعقب‌ها
    وقتی ملاصدرا از نارونِ می‌چید قیسی
    انجیل و توت
    سیب و خرما و خرمالو می‌خوردم از درختِ زبان‌گنجشک
    قبل از مُشتِ مَشت ابراهیم بت‌ها را خلال‌دندان
    نمرود را در قوطیِ کبریت
    فتحه و کسره رنده
    ته‌دیگِ تنوین سوخته را
    راهی سوانح سوختگی کردم
    حالا تُوتَم من یا تُوتِم تو
    فراخیلی خیالتان که خلوت‌ست خیابان کنید!

    زخمِ زبانتان پماد لازم
    کلاسیک‌تان در دهانِ کلالیک‌ست!