🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پادشاه ولایت …

(ثبت: 5993) اردیبهشت 26, 1397 
پادشاه ولایت …

بــه پــــادشــــاه ولایــت ارادتــش کی بود

کسی که دغـــدغـــه اش نـان گندم ری بود

بــه بـــزم نــــور و صفــا ره نمی برد رندی

که همـــدم شب و روزش پیـالــه ی می بود

نمی رسد بـه چمنــزار سبـــــز فـــروردین

دلـــی کـــه وقف نفسهـــای آذر و دی بود

به سوگ شـــاه شهیـــدان حسین ، ثــارالله

روان ز دیـــده مــــرا اشکهــا پیـاپــی بود

ســری که ســروری هـر دو عالمش دادند

ز دشت مــاریـــه تــا شــام بر سر نی بود

نـداد جـرعــه ای از آب دشمنش هر چند

کــه آبهـای جهــان مَهــر مـــادر وی بود

شد اهل بیت کسی تشنـه و گـرسنـه اسیر

که بنده ی کرمش صد چو حـاتـم طی بود

از این حدیث گدازنده روز و شب دل من

گهی در آتش و گه گرم ناله چون نی بود.