🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پايان دنيا مثل آغازش قشنگ است

(ثبت: 4543) مرداد 9, 1396 
پايان دنيا مثل آغازش قشنگ است

گاهى تصور مى كنم آرامشم را
آن شب كه سقف آسمانم خاك باشد
در همنشينى با سكوتى بى نهايت
از حجم آلايندگيها پاك باشد

آرام مى گويم: “عجب روز بزرگيست
روزى كه قلبم را بكارم در رهايى”
شايد نهال انتظار من ثمر داد
گل كرد در آن سوى فصل انتهايى

اندوه، حجم سينه ام را بيشتر كرد
خود را به پرديس غزلهايم رساندم
رفتم، گذشتم، بغض كردم، شعر گفتم
كشتم خودم را هر نفس، تا زنده ماندم

در قلب من محراب آتشگاه عشق است
حسرت نشينان دور يخها در طوافند
فرق است بين دردهاى سرد و سوزان
با اينكه هردو مثل خنجر، مى شكافند…

بايد برايم خانه اى در شهر خاموش
 با خشت هاى سرخ تنهايى بسازند
دنياى بى قانونشان ميز قمار است
تا روى آن ديوانه ها خود را ببازند

حرف دلم را مى برم تا سينه ى خاك
خاكى كه شعر زندگى را مى سرايد
آغوش نرمش فارغ از بند زمان است
وقتى كه بند از بند بندم ، مى گشايد

آهسته مى پالايدم از خستگيها
پر مى گشايم تا بلنداى وجودم
پرواز، بى شك بهترين احساس دنياست
يك عمر را در حسرت پرواز بودم

لبخندهايم را به گلها مى سپارم
تك بيتهايم را به گنجشكان شهرم
گرماى سرخ آههايم را به خورشيد
هُرمِ نگاهم را به تابستان شهرم

من قالب پروانه ها را برگزيدم
همرقص با آوازهاى سرخِ بيتاب
هر بار بالم سوخت شيداتر پريدم
خاكسترم را بادها بردند تا خواب

ابيات سبزِ انتظارم مى شكوفند
جلد سپيد دفترم از جنس سنگ است
روزى كه خواهم گفت شعر واپسين را:
“پایان دنیا مثل آغازش قشنگ است…”

#غزل_آرامش

نظرها
  1. مهران اسدپور

    مرداد 10, 1396

    درود و دستمریزاد …

    چهارپاره باشکوهیست …

  2. طارق خراسانی

    مرداد 10, 1396

    سلام و درود  بر بزرگ بانوی شعر پاک

    امشب  شعری را تایید نکردیم  تا دوستان  فرصت کرده  و این اثر فاخر و بی نظیر را   بخوانند.

    در پناه خدا

  3. مرداد 11, 1396

  4. لیلا صالح

    مرداد 13, 1396

    سلام به استاد عزیزم

    سپاس از شعر زیبایی که سروده اید.

  5. فاطمه اکرمی

    مرداد 20, 1396

    سلام و درود

    زیبا بود ماندگارباشید

  6. Raad

    مهر 14, 1396

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا