🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پایتخت گناه

(ثبت: 229344) تیر 24, 1399 
پایتخت گناه

 

جهان، بر سر دور تند است انگار
گرفته ست سرگيجه ی زنده بودن
پر از وحشتِ باخت، در گود رفتن
و هر بار، یک جور، بازنده بودن

دلت را میان دو دستت گرفتى
که شاید نلرزد، نگيرد، نسوزد
فلک، چرخ خیاط دیوانه دوز است
بمان تا لبِ طاقتت را بدوزد

تب مثبت سى و نه دارى اما
نگاهت سحرهای مه پوشِ حيران
سرت كوره ى حرفهاى گدازان
تنت صبحگاهی در آغوشِ حيران

صف داسها سرد و لبخند بر لب
به محض درخشيدنت مى گزندت
به پايت هزار آفت سبز رویید
بلاها تبر شد به طبع بلندت

همه عمر را از خودت رو گرفتی
گریزی که آغاز و پايان ندارد
زمين، پايتخت گناه جهان است
حصار و حریم و نگهبان ندارد

نه رد کرده ای مثل شیطان خدا را
نه با حرص، سیبی به دندان گرفتى
نخستين نفسهات، با گريه پر شد
چه جان کندنی بود تا جان گرفتى!

تویی و هزاران جهان موازی
به بخت زمين گيرِ صد رنگ لعنت
گُمي بينِ داروين و هاوكينگ و بيگ بنگ
به اين قصه ى ناهماهنگ لعنت

بنا بود تا اشرف خلق باشی
ولى عزتت را به خوارى كشيدی
تنت چوبه ى دار معصوميت شد
دلت را به بى اعتبارى كشيدی

اسیری به زندان اندوه و خشمت
تو را ماهى ناصبوريت، بلعيد
سليمانِ قاليچه ى بخت خود شو
كه مُلكت شود قلبِ بلقيسِ امّيد

دو تا دست خالی برای تو مانده
كه برخاك تفتيده، كشتى بسازى!
چنان مؤمنِ عشق بايد بمانى
كه با عزمِ پوسيده، كشتى بسازى…

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    تیر 24, 1399

    سلام

    همه چیز در این اثر باشکوه هست
    خلاصه بغض غزل آزامش هم ترکید و سرود
    صف داسها سرد و لبخند بر لب
    به محض درخشيدنت مى گزندت
    به پايت هزار آفت سبز رویید
    بلاها تبر شد به طبع بلندت
    مننتظرش بودم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌹🌿

  2. فریبا نوری

    تیر 24, 1399

    سلام

    چون همیشه شعری بسیار پخته و زیبا می خوانیم در این صفحه
    و از این همه زیبایی لفظ و معنی به وجد می آییم و غرق در لذت می شویم
    و البته به اندیشه ای ژرف فرو می رویم.

    درودهای بیکران بر غزل آرامش عزیز

    🌹🌹🌹🌹🌹

  3. علی معصومی

    تیر 24, 1399

    درود
    بانو آرامش گرامی
    ◇◇◇◇◇
    بهره ها بردم از سروده زیبایتان
    🌺🌸🌺🌸

  4. محمدعلی رضاپور

    تیر 24, 1399

    احسنت
    زیبا پرمفهوم و پرشکوه🌹🌹🌹

    • محمدعلی رضاپور

      مرداد 12, 1399

      سلام و درود
      فرهیخته ی ارجمند!
      نظر به اهتمام استاد بزرگوار،
      جناب طارق خراسانی،
      بابا طارق عزیز شعر فارسی
      در معرفی شاعران برتر معاصر
      و اهمیت همیاری اعضای گرانقدر شعر پاک در این مهم و با توجه به مأموریتی که برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این امر به حقیر محوّل فرموده اند، از شما بزرگوار دعوت
      می شود تا در این کار مشترک، حضور جدی تری داشته باشید.
      سپاس،
      در خدمت تان هستیم در 👇
      http://sherepaak.com/227273/——-

  5. درود بر بانوی ادیب و فرهیخته.
    هربار شاهکاری می آفرینید بمراتب خواندنی تر از قبل.
    مانا باشید

  6. پریسا سروی

    تیر 24, 1399

    سلام

    بسیار زیباست
    🌹🌹🌹

  7. رسول رشیدی راد

    تیر 25, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا