🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پس ازمرگم، به قبرستان بی دینان برید و خاک بسپارید

(ثبت: 244878) بهمن 9, 1400 

 

نمی خواهم پس از مرگم مرا یک شیعه پندارند
نمی خواهم دروغ دیگری بر دوش خود گیرند
کجا من پیروی از سیره ی آن اُسوه می کردم
هزاران درد را دیدم ولی درمان نمی کردم
کجا دلسوز دهها ناتوان و دردمند بودم
کجا از فقر یک عده , ز غصه بی امان بودم
هزاران سفره ی خالی کنارم کوهی از غم بود
هزاران زخم خورده در نیاز ِمهر و مرهم بود
و من بازیجه ی دست هوسهایم
سراپا محو نقاشی دنیایم
و خود را شیعه ی آن مرد دانستم
علی اینگونه بود آیا ؟
لباس فاخر و الوان به تن می کرد ؟
غذایی چرب و شیرین داشت ؟
علی کوه غرور و کبر و بی غم بود ؟
علی دنبال شاگرد و مرید و مال مردم بود ؟
علی مهمان پولداران بی غم بود ؟
علی سرگرم دزدی از فقیران بود ؟
علی قوت خودش را بر ضعیفان هدیه می فرمود
لباس پاره اش را وصله می فرمود
شب و روز بر یتیمان لطف می فرمود
علی با اشکهایش در کنار چاه تنهایی
به تکه نان خشکی سد جوع می کرد
و با شمشیر برانش عدالت جستجو می کرد
نمی خواهم کنون من را به اسم شیعه بشناسید
نمی خواهم گناهی بیش از این بر گردنم باشید
مرا در ملک بی دینان برید و خاک بسپارید
که من از ناجوانمردی خود همواره در رنجم
((( مگویید شیعه بودم من )))
من از سوز نگاه ِاسوه ی عالم , هراسانم
و از نامردمی ها , سخت ترسانم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نقدها
  1. هادی همتی

    بهمن 9, 1400

    سلام و دروود استاد گرانقدر همدانی عزیز
    توضیحاتی درباره وزن شعر را خواستارم و اینکه شعر شما بر پایه کدام وزن عروضی است
    احساس میکنم وزن شعر متمایز است
    🙏🙏🙏🙏🌺🌺🌺🌺🦋🦋🌹🌹

    • سلام و سپاس گرانقدر
      متاسفانه از دانش صنايع ادبى بهره ندارم
      و تلاش من انتقال مفاهيم بوده و هست
      مفاهيمى كه بيانش غير عادى ست و همگان علاقه مند به بيانش نيستند
      فكر كنم انتقال حقايق پنهان مانده ، از آرايش شكلى در اين زمانه ، بسيار مهمتر باشد
      نهايتا ممنونم از توجه و دقت تمام بزرگانى چون شما كه مرا از اشكالاتم آگاه مى فرماييد
      همواره افتخار شاگردى شما را نيز دارم
      برقرار و شادمان باشيد

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    بهمن 9, 1400

    سلام و درود و خدا قوت،
    زنده و سرزنده باشید در پناه خدا،
    مهر خاندان پیامبر، هماره همراه تان❤️🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا