🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چند قاچ ماچِ کالی بر نیروانا

(ثبت: 250853) شهریور 15, 1401 
چند قاچ ماچِ کالی بر نیروانا

 

صفرایِ سفره‌

بی عرضِ اندامِ عطارد و زحل و زهره

خالی از حتّیٰ خُرده‌نانی بی نمک!

 

پشتِ پِت پِت سوتِ پایان

پایِ پتینهٔ پینهٔ چپ‌کوکِ دستِ پدر

لابه‌لایِ رنجِ پنج ‌شاخه‌ٔ انگشتانش

ساخته لانهٔ بی دانه

گنجشکِ چشم‌خجالتیِ سارا!

 

شکلِ دیسِ خسیس

مِثلِ خلطِ مبحثِ بشقابِ حریص

قالب‌تهی

یک‌دلِ سیر جان لااقل

تعارف می‌کند خان‌بابا به براهما!

 

کاش موومانِ سمفونی

سکتهٔ قبیحِ قاشق‌ چنگالِ ارکسترالِ ما

هم‌گامِ اُپرایِ دارا بود شاید…

 

 

ـــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ـــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا