🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کسی را می شناسم

(ثبت: 1590) خرداد 8, 1395 

من کسی را می شناسم

که شادیش را

               دزدانه با خود به پستو می بَرَد

اندوهش را

               سخاوتمندانه برای همسایگان

ثروتش را با آینه تقسیم می کند

                                       فقرش را با دیگران

تندرستیش را پنهان می کند

                                       دردش را عریان.

من کسی را می شناسم

که مدتهاست منتظر است ؛

گاه خسته از انتظار

                       نومید از اعجاز

چنان در می مانَد

                      که دیگر

 چیزی

         جز بیهودگی تفألی

                                 تسکینش نمی دهد .

من کسی را می شناسم

که می خواست آفتاب را لمس کند

روزی

        آنقدربه خورشید نزدیک شد

که دیگر

           جز تاریکی

                        چیزی ندید

و اکنون

بازوان ِ هزار شبرنگ نیز

                                 هدایتش نمی کند.

من کسی را می شناسم

که بر اعداد حکم می رانَد

                                    اما ؛

نمی داند که گاهی

حاصل ِ جمع ِ یک بعلاوه ی یک ،

                                            همان یک

و باقیمانده ی تفریق ِ عشق از روح

همواره اندکی کمتر از هیچ

و برابر با نقطه ی انجمادِ آنست .

من کسی را می شناسم

                              که کسی ست

و کسی را می شناسم

                             که هیچکس نیست

اندوهی

          که تا شام ِ واپسین

                                خواهَدَم آزرد.

                          

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):