🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کشتزار

(ثبت: 259721) اردیبهشت 25, 1402 
کشتزار

 

تنم را از نگاهی خسته پر خون کن
مرا از خاطراتِ سنگ بیرون کن

بزن آتش مزاری از گلایول را
و جانم را پر از تلخیِ ترخون کن

درونِ کشتزارِ خالی از هر عشق
پر از تخمِ سیاه و سردِ توتون کن

زمانِ هضمِ خورشیدت درون ظلم
سیاهی را به جایِ ماه ، خاتون کن

گُلِ خرزهره را زیباترین تصویر
نمادِ صلح ، جای برگِ زیتون کن

حضورِ گریه را در بند بند دل
بلورِ بوسه را بر گونه طاعون کن

به روی تختِ غم ، فرمانروایی نیست
خدا را در سلوکِ سایه فرعون کن

سکوت ، آن دادِ جا مانده میانِ حلق
صدایت را برای خنده مدفون کن

به جای زندگی مردن ، به جای مرگ…
جهانی تازه از تکفیر ، قانون کن

خدا را در تمامِ قتل ها یک بار
درونِ مجمری از کینه مظنون کن

غروبِ سرخِ دیوِ خانه ی خون را
کنارِ صلحِ خنجرهای وارون کن

برای گرمیِ دنیای بی ساغر
گلوله را درونِ مغز ، افسون کن

پریشان می شود وقتی خیالِ عشق
جنون را آرزوی بیدِ محزون کن

زمانیکه جهان می سوزد از تزویر
بتی را کعبه ی سنگیِ جیهون کن

برهان جاوید
بیستم تیر هزاروچهارصد

 

 

 

نظرها
  1. معین حجت

    اردیبهشت 25, 1402

    درود بر شما …
    عالی 👏👏👏💐💐💐

    • برهان جاوید

      اردیبهشت 25, 1402

      درود استاد حجت ارجمند
      مفتخرم از گرمای حضور و نگاه پر مهرتان
      پاینده و مسرور باشید

      🌹🌹🌹

  2. پروانه آجورلو

    اردیبهشت 25, 1402

    درود
    قلمتان نویسا👏👏👏👏🌺

    • برهان جاوید

      اردیبهشت 26, 1402

      درود سرکار خانم اجرلو گرامی و سپاس بیکران از حضور و نگاه پر مهرتان
      🌹🌹🌹

  3. غلامحسین جمعی

    اردیبهشت 29, 1402

    زمانیکه جهان می سوزد از تزویر
    بتی را کعبه ی سنگیِ جیهون کن
    درود و سپاس بر شاعر فرهیخته و بزرگوارم جناب جاوید دستمریزاد عزیز
    🙏🙏🙏❤️❤️❤️🙏🙏

    • برهان جاوید

      اردیبهشت 29, 1402

      درود استاد جمعی گرانقدر
      سپاس بیکران از نگاه سراسر مهر و حضور پر نورتان صمیمی
      🌹🌹🌹

  4. نسرین حسینی

    اردیبهشت 30, 1402

    زیبا بود درودها برشما جناب جاوید ارجمند
    قلمتون مانا 🌺🌺👏👏

    • برهان جاوید

      اردیبهشت 30, 1402

      درود بر شما و سپاس از حضور گرم و نگاه پر مهرتان
      سرکار خانم حسینی گرامی
      در پناه حق پاینده باشید
      🌹🌹🌹