🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گُردانِ جوانه

(ثبت: 1653) خرداد 15, 1395 

تقدیم به جان های قدرتمند یکصد و هفتاد و پنج شهید غواص

گُردانِ جوانه
خواندند همه شانه به شانه
«تاکی به تمنای وصال تو یگانه»[1]
باید بشود نقطه ی عشق تو به هر گوشه نشانه
رودی همه از اشک بر آن نقطه روانه
جان در پی تو،  خانه به خانه
ای پیر زمانه؟!

وزن عروضی:
مفعولُ مفاعیل
مفعولُ مفاعیلُ مفاعیل
مفعولُ مفاعیلُ مفاعیلُ مفاعیل
مفعولُ مفاعیلُ مفاعیلُ مفاعیلُ مفاعیل
مفعولُ مفاعیلُ مفاعیلُ مفاعیل
مفعولُ مفاعیلُ مفاعیل
مفعولُ مفاعیل
پ . ن
[1] . مصرع از حضرت شیخ بهایی
اولین زلالی ست که سروده ام
مشوقان اینجانب حضرت دادا بیلوردی مبدع شعر زلال  و سر کار خانم بهناز علیزاده بوده اند.