🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گیل دختر، نیل گیسویِ عزیز!

(ثبت: 256301) بهمن 26, 1401 
گیل دختر، نیل گیسویِ عزیز!

مهربانم قبله‌ٔ قلبم

واضح و شفّاف می‌گویم نه در ابهام

شعر تنها یک قبیله واژه کم دارد

آن قبیله تو

آن قبیله حرف و اِعرابت

آن قبیله نامِ زیبایت

شهرتِ خاصِ غرورانگیزِ نیکویت

آن قبیله کشورِ چشمانِ شاعرخیزِ آهویت!

واضح و شفّاف می‌گویم الف تا یایِ این هستی

رستگاری، مستی و

رَستن از پستی

نیست غیراز ابتلا بر قبله‌ٔ عشقت!

واضح و شفّاف می‌گویم به‌قولِ آن شبانِ مثنویِ‌زاده دمی بگذار

از دل و از جان

“چاکرت باشم”

“چاروقت دوزم”

“جامه‌ات شویم”

“دستکت بوسم”

“پایکت مالم”

خاک را از خانه‌ات روبم

شانه‌ای باشم برایِ خوابِ گیسویت!

مهربانم

قبله‌ٔ قلبم!

 

ـــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ـــــــــــــــــــــــ

 

 

 

نظرها
  1. سلام و درود جناب دکتر
    صبح و روز و روزگارتان منور

    از لطف و بزرگواری حضرت‌عالی سپاس‌گزارم

    سلامت باشید و مستدام

  2. سلام و درود بزرگوار

    شب خوش

    سپاس‌گزارم از لطف سرکارعالی

    سلامت باشید ادیب گرامی

  3. سلام و درود جناب استاد جمعی

    شب شما بهشت

    از لطف و بزرگواری حضرت‌عالی سپاس‌گزارم

    استاد کوچک‌نوازی می‌فرمایید شاگردی دون‌پایه‌ام

  4. سیدمحمدرضا لاهيجی

    فروردین 18, 1402

    سلام و درود بر طلای کرمانی گرانقدر
    شب خوش

    لطف دارید، از محبت سرکارعالی سپاسگزارم!

    سلامت باشید بزرگوار

  5. الیاس امیرحسنی

    فروردین 18, 1402

    استاد جان ماه گفتی ماه
    🌺🌺🌺🌺🌸🌸🌸🌸💐💐💐💐🌿🌿🌿🍃🍃🌺🌺🌺🌸🌸🌸

  6. سیدمحمدرضا لاهيجی

    فروردین 19, 1402

    سلام و درود جناب طارق خراسانی
    بامداد نکو

    از لطف شما سپاسگزارم!

    سلامت باشید

  7. سیدمحمدرضا لاهيجی

    فروردین 19, 1402

    سلام و درود جناب رضاپور
    بامداد نکو

    از لطف شما سپاسگزارم!

    سلامت باشید