🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یاد روزگاران

(ثبت: 256725) اسفند 10, 1401 
یاد روزگاران

 

روزگارانی دلم آیینه باور بود
نور در آیینه ی شعرم شناور بود

روزگارانی که با پیری سحرسیما
در دلم شور جوانی شعله ورتر بود

چشمه ی اندیشه ام سرشار از ماهی
آسمان خاطرم غرق کبوتر بود

دردل تنگم فروزان شعله ای از عشق
بر سر من سایه ی نخلی تناور بود

رهسپار کوچه ای لبریز از احساس
روی هر دیوار طرحی ساده از در بود

شب همه شب تا اذان ساقی خورشید
ذکر لبهایم نمازی خلسه آور بود

در دل یلداترین شبهای نامیرا
قاصدکهای امیدم روز پرور بود

پای احساسم اگر پیوسته در زنجیر
گوشه ی میخانه ها دستم به ساغر بود

یاد باد آن روزگارانی که در غمها
شادی من دیگر و دل نیز دیگر بود.

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    اسفند 10, 1401

    سلام استاد

    غزل زیبایی ست
    تا این نفیسه را خواندم با خود گفتم:

    جوانی کجایی؟
    مه یادت به خیر

    در پناه خدا شاد زی 🌱❤️🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹❤️🌱

  2. علی معصومی

    اسفند 10, 1401

    درووودها حضرت استاد
    ♡♡♡♡♡

  3. صفا یغمایی

    اسفند 10, 1401

    درودحضرت استادخوش عمل کاشانی
    بسیاردلنشین بود.
    قلم زرگارتان فروزان .
    🌺🌺🌺

    • صفا یغمایی شیرین سخن را
      ادیب نغزگوی ممتحن را

      درود از من فراوان هر شب و روز
      نصیب لحظه هایش بخت پیروز…..

      از حسن توجه تان سپاسگزارم.

      • صفا یغمایی

        اسفند 10, 1401

        درودی چون صفای شهر کاشان
        فرح‌زا چون نسیم نوبهاران

        نثارت باد ای استاد طنّاز
        که شعرت هم نمکدان‌است وقندان
        🌺🌺🌺

  4. استاد ارجمند
    ادیب فرزانه
    بسیار زیبا بود و ظریف
    مهرتان ماندگار

    • شرعی شبگرد را از من سلام
      شرعی شبگرد را از من درود

      تا ورق زد دفتر اشعار خود
      باغی از گل پیش چشمانم گشود…
      زنده باشید به مهر….

  5. محمد علی ناجی راد

    اسفند 11, 1401

    درود بر جناب کاشانی گرانقدر
    شعر زیبایی بود. دلنشین در عین سادگی پر طراوت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا