🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یک جرعه

(ثبت: 257571) فروردین 3, 1402 
یک جرعه

 

من تکدرخت تکیده، در دشت باران ندیده

بر من فقط سال تا سال، توفان سوزان وزیده

شرمنده بی برگ و بارم، سیلی خور روز گارم

جز این مگر انتظاریست ؟ – از تکدرخت تکیده

هر چند ما را چه نسبت، ای سرو در باد رعنا

بنشین به صحبت شبی را، با بید قامت خمیده

بنشین که با هم بنوشیم، یک جرعه اندوه آری

– با آنکه اکراه داری – از کوزه ای لب پریده

گیرم که صحرانشینم، تا چند تنها نشینم

ای پیک سبز بهاران – از سمت دریا رسیده

باید ببخشی اگر هم، پیمانه می گیرم از غم

آری زمانه برایم ، جز این تدارک نچیده

بنشین که دلتنگ باشیم، تا هر دو یکرنگ باشیم

با حرف هایی که تنها ، ماه شب از من شنیده

:::

امشب چه دلخواه سر شد. هر لحظه دلخواه تر شد

پلکی زدیم و سحر شد، اکنون سلام و سپیده

افتادم و پا گرفتم، روح شکوفا گرفتم

تا راه دریا گرفتم، با شعله های کشیده …

 

محمدیزدانی”جوینده”

دنیا سر و کار من به کف بین انداخت
جایم کف جویبار خونین انداخت
با اینهمه، هر سوم فروردین، یار
نوروز تولدم گل آذین انداخت

محمدیزدانی”جوینده”

 

 

 

نظرها 10 
  1. فریبا نوری

    فروردین 3, 1402

    دنیا سر و کار من به کف بین انداخت
    جایم کف جویبار خونین انداخت
    با اینهمه، هر سوم فروردین، یار
    نوروز تولدم گل آذین انداخت

    محمدیزدانی”جوینده”

    ****
    درودها جناب یزدانی گرانقدر
    شعرهای بسیار زیبایی را به اشتراک گذاشتید
    زادروزتان ابتدا بر جامعه ادبی کشور و سپس بر اهالی این سایت و در نهایت بر خودتان و خانواده ارجمندتان، فرخنده و مبارک.

    با درود بیکران

    🌷🌷🌷🌷🌷

    • محمد یزدانی"جوینده"

      فروردین 5, 1402

      درود و احترام استادبانوی ادبیات و اندیشه
      حضورتان همواره موجب دلگرمی است خوشحالم که اشعارم مورد توجه و تایید سرکارعالی واقع شده اند امیدوارم شایستگی حسن اعتمادتان را دارا باشم
      بی نهایت سپاسگزارم

  2. طارق خراسانی

    فروردین 3, 1402

    سلام بر سرو همیشه سبز بوستان شعر و ادب

    میلادتان مبارک
    از خداوند سبحان بهترین ها را برای تان آرزومندم

    در پناه دادار مهربان شاد زی🌱🌹❤️👌👌👌👌🌹❤️🌱

    • محمد یزدانی"جوینده"

      فروردین 5, 1402

      سلام وارادت استادطارق خراسانی گرانقدر
      صفای وجودتان بابت تاخیر در عرض ادب پوزش می طلبم
      برایتان والاترین ها را آرزومندم.
      پیروزباشید و پاینده

  3. امیر دادویی

    فروردین 3, 1402

    سلام

    زادروز استاد مبارک 🌹

    • محمد یزدانی"جوینده"

      فروردین 5, 1402

      درودها امیردادویی شاعرگرانقدر
      صفای وجود و حضورتان. سپاسگزارم🌹🌹🌹

  4. محمدعلی رضاپور

    فروردین 3, 1402

    سلام و درود و عرض ادب
    زادروزتان خجسته باد

    • محمد یزدانی"جوینده"

      فروردین 5, 1402

      سلام وادب و ارادت
      جناب دوست محمدعلی رضاپورعزیز
      مهرحضورتان نظر لطفتان را پاس می دارم
      زنده باشید پیروز و پاینده🌹💐🌹

  5. درودها و عرض تبریک نوبهار

    بحر مجتث سالم جالب بود

    • محمد یزدانی"جوینده"

      فروردین 5, 1402

      درودها ایمان عزیز شاعرگرانقدر
      نظر لطف جناب عالی است
      گلگشت میلادتان نیز خجسته. پیروز باشید و پاینده🌹