🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یک منفی صد و هشتاد درجه

(ثبت: 254754) دی 19, 1401 
یک منفی صد و هشتاد درجه

 

در دو چشمِ آسمان پروازِ پَرپَر ریختند

یکصد و هفتاد و نُه بالِ کبوتر ریختند

شکلِ ققنوسی که در آتش نمی‌میرد دلش

عشق را در بطنِ خاکستر مُقدَّر ریختند

تیرگی بود و هلالِ ماه و شُولایِ شب و…

رویِ چادرمشکیِ دنیا مُنوَّر ریختند

زیرِ نبضِ اوّلین کوچِ پرستو از زمین

تیک تاکِ ساعتِ پروازِ آخَر ریختند

راست می‌گوید کمال‌ُالْمُلکِ نقاشی، بجا

نقشِ اشکم را به‌رویِ صحنِ دفتر ریختند

کم کم از بُهتی که می‌شُوید نگاهِ خیره را

درد را در سینه‌ٔ محزونِ مادر ریختند

بعدِ استقبالِ غم از لشکرِ دلواپسی

خنده را ممنوع و در شهرِ مُکدَّر ریختند

بی هوا بر قابِ عکسِ حجله‌ٔ پروانه‌ها

بی اجازه، با اجازه، آهِ دیگر ریختند

 

ـــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ـــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

نظرها
  1. سلام و درود
    شب خوش جناب رضاپور
    بزرگوارید و کوچک نواز

    سپاسگزارم

  2. سلام و درود جناب شرعی
    بزرگوارید و شرمنده ام می فرمایید، یکدنیا سپاسگزارم

  3. سلام و درود استاد گرانقدر
    شب خوش
    بزرگوارید و گوچک نوار

    سپاسگزار و خاکسارم

  4. سلام و درود جناب وحدتی یگانه

    شب خوش

    از لطف حضور و پیشنهاد مهرانگیز جنابتان سپاسگزار و خاکسارم

  5. سلام و درود بر جناب الیاس جناس تام احساس

    کوچک نوازید و بزرگوار

    سپاسگزارم از لطف شما