🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ☀️به نام علی (ع)☀️

(ثبت: 265546) آبان 22, 1402 
☀️به نام علی (ع)☀️

خوش است حرف دل خویش بی بهانه زدن
به اقتضای جنون خواندن و چغانه زدن

به محفلی که در آن ساقی است و شرب طهور
طهارت از می و گلبانگ عاشقانه زدن

گره زدن سر زلفی به زلف یار قدیم
سپس نشستن و گیسوی یار شانه زدن

خراب باده ی توحید نی ، کز آن آباد
چو دل شود، به سخن نقش جاودانه زدن

دوگانگی به کناری نهادن، از سر صدق
دم از صفات علی دلبر یگانه زدن

شعار ما زهق الباطل است وجاءالحق
که حرف اول عشق است هر زمانه زدن

کهن درخت امید تشیّع علوی است
هنوز بخت جوانیش در جوانه زدن

هزار مرتبه شکر خدای عزّ و جل
که حرف حق برکت زاست بی بهانه زدن

چه خوش بود که فسونکار را ز خود راندن
و با بیان حقایق ، رگ فسانه زدن

دو چشم فتنه ی موجود را به تیر تقاص
نشان گرفتن و یکراست بر نشانه زدن

چه در مدینه چه در کوفه نام مولا را
کتیبه کردن و بالای هر چه خانه زدن

علی امارت خود از غدیر داشت چه بیم
که در سقیفه نشستند گرم چانه زدن

برای امر خلافت مسجّل ابدی است
هنوز بی خردانند در گمانه زدن

من و تو را چه غم از این که سنگ طعن بزرگ
نشانه ی زدن از دشمن است یا نزدن؟

چه خوش بود که چومن بیقرار نام علی
می طهور به هر محفلی شبانه زدن.

 

 

 

نظرها 13 
  1. صفا یغمایی

    آبان 22, 1402

    درودهای بی‌کران برشما استادگرامی جناب آقای خوش عمل کاشانی گرانقدر
    عالی عالی عالی
    لذت وافربردم از شاهکارتان.
    احسنتم واجرتان با مولی الموحدین
    آقا امیرالمومنین علی علیه السلام.
    🌺🌺🌺

  2. عظیمه ایرانپور

    آبان 22, 1402

    درود بر شما
    زیباست
    اجرتون با حضرت دوست🌸

  3. سجاد پورخدایار

    آبان 22, 1402

    بسیار عالی استاد،هر کس به کسی نازد ما هم به علی(ع) نازیم👏👏👏

  4. درودا حضرت استاد🌹🌹و دست مریزاد🌹🌹🌹بسیار عالی و فاخر و دلنواز. فراوان بهره بردم. 🌹🌹🌹🌹🌹

  5. استاد سخن و شاعر و ادیب ذواللسانین جناب حاج محمدی را سلام و درود.از حسن توجه و حضور دلپذیرتان سپاسگزارم.
    🌸🌸🌸🌸🌸🌸

  6. طلعت خیاط پیشه

    آبان 23, 1402

    استاد ارجمند جناب خوش عمل کاَشانی
    چه زیبا از مولا سروده اید درود بر شما و قلم زرنگارتان
    👏🌺🌸💐🌿🍃

    • درود بر مهین بانوی شعر و ادب پارسی…..
      از حسن نظر بلندتان سپاسگزارم.

      🌸🌸🌸🌸🌸🙏🌸🌸🌸🌸🌸

  7. برهان جاوید

    آبان 25, 1402

    درود استاد خوش عمل عزیز
    اوج هنرمندی و قدرت کلام شما را می توان در این اثر فاخر لمس کرد و قطعا بر جریده ی عالم ثبت خواهد شد
    دستمریزاد

    قطعا 🌺🌺🌺👏👏👏

  8. 🌸🌸🌸🌸🌸🙏🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌺🌺🌺🌺🌺🌺❤️❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا